שלושה מועמדים, מקום אחד: הקרב על מחוז יו"ש בליכוד

לקראת הפריימריז בליכוד, מתחמם הקרב על משבצת יהודה ושומרון עליו מתמודדים שלושה שמות מוכרים: חבר כנסת לשעבר, מוביל מחאת עמונה ומקורב לשעבר לאלקין | כל הפרטים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/07/22 10:54 ז בתמוז התשפב

שלושה מועמדים, מקום אחד: הקרב על מחוז יו"ש בליכוד
הליכוד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הפריימריז בליכוד שיערכו בחודש הבא הן הזדמנות עבור לא מעט אישי ציבור לשוב אל הזירה הציבורית, עבור המתמודדים קיימות למעשה שתי אפשרויות, האחת היא התמודדות ברשימה מול כל חברי הכנסת המכהנים, והשנייה והנוחה יותר היא התמודדות במשבצת או מחוז, ובמחוז יהודה ושומרון, הקרב מתחמם בין שלושה מועמדים מוכרים, מלב ההתיישבות.

שיחות עם יוסי דגן ופגישות רבות עם חברי מרכז

אומנם מדובר במחוז שממוקם במקום לא מאוד ריאלי ברשימה שהוצב בפעם שעברה במקום 40, אבל במידה ויצליחו בליכוד להקים ממשלה, החוק הנורווגי יאפשר למי שיזכה בקרב על המחוז להיכנס לכנסת ה-25. אלו המתמודדים על המשבצת הנחשקת.

אביחי בוארון

אביחי בוארון צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

  • אביחי בוארון: אחרי שבעבר ניסה בוארון להיבחר במסגרת האיחוד הלאומי, בוארון הקים את פורום ציון וירושלים בליכוד והוא פעיל מוכר במפלגה. בוארון הוא תושב עמיחי והתגורר בעמונה טרם פונתה והיה ממובילי המאבק למניעת הפינוי מנסה להיבחר כשהוא נשען על חברי הפורום שלו, סיורים לנבחרי ציבור שהוא ערך בשומרון ופגישות רבות שקיים בכנסת. 
  • שבח שטרן: חבר הכנסת לשעבר שבח שטרן בן ה-71 הוא המתמודד הוותיק ביותר בפריימריז הליכוד. שטרן חבר בליכוד קרוב לחמישים שנה והוא ממייסדי ההתיישבות האידאולוגית והוא מתגורר בשילה, שטרן הוא ממקימי פורום מלוכדים שנחשב לבעל השפעה רבה במוסדות הליכוד ומריץ לצד שטרן מועמד במשבצת הצעירים.
  • רוני צוברי: צוברי אולי פחות מוכר במגזר הדתי לאומי אבל הוא שם חזק בקרב חברי המרכז ויש לו עבר ארוך בליכוד. צוברי שגדל בבית חורון עבד שנים רבות בצמוד לשר זאב אלקין בימים שהחזיק במספר תפקידים בכירים במפלגה. 
שבח שטרן

שבח שטרן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לחדשות כיפה נודע כי בוארון וצוברי קיימו בימים האחרונים שיחה עם ראש מועצת בנימין יוסי דגן בתקווה לזכות לתמיכתו, לדגן יש עשרות חברי מרכז שהולכים איתו במסגרת פורום הליכוד שלי ומדובר בכח משמעותי בליכוד, אך דגן מסרב בשלב זה לתמוך במועמד ספיציפי. אמנם ההתמודדות היא על מחוז יו"ש, אבל הבוחרים הם חברי המרכז מכל הארץ כך שהמאבק זולג גם מחוץ ליהודה ושומרון, ושלושת המועמדים מקיימים שיחות ומפגשים אינטנסיביים עם חברי מרכז מכל הארץ. 

תגובת חכ"ל שבח שטרן, מועמד למחוז יו"ש בליכוד: "לא פניתי ליוסי דגן לבקש לתמוך בי, וגם איני מצפה לתמיכתו, כפי שלא תמך בי בעבר. אני פועל לזכות בתמיכת ליכודניכים נאמנים לתנועה ויש ליכודניקים רבים כאלה במרכז הליכוד."