בנט בתרגיל מרכבות האש: "אנחנו לא מחפשים עימות ולא רוצים עימות"

התרגיל הנרחב מרכבות האש יצא לדרך, ובמסגרתו הוצגו בפני ראש הממשלה ושר הביטחון תרחישי לחימה בכל החזיתות | בנט אמר: "אנחנו מוכנים לכל תרחיש אם יהיה. האויב ידע שאם הוא יגרור אותנו לעימות - הוא ישלם מחיר כבר מנשוא". גם גנץ בירך

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/22 17:18 ט באייר התשפב

בנט בתרגיל מרכבות האש: "אנחנו לא מחפשים עימות ולא רוצים עימות"
בנט גנץ וכוכבי בתרגיל, צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

מרכבות האש: ראש הממשלה ושר הביטחון השתתפו היום (ג') בתרגיל מרכבות האש של צה"ל, בבסיס הקריה, במעמד הרמטכ"ל, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, ראש אמ"ץ, ראש אמ"ן ובכירים נוספים. בתרגיל הוצגו בפני ראש הממשלה ושר הביטחון תרחישי לחימה בכל החזיתות, ונידונה בחינה יסודית ומעמיקה של תפיסת ההפעלה לשם השגת הכרעה וניצחון.

בנט: "לא מחפשים עימות"

עוד נידונו שלושה מאמצים: תמרון רב-מימדי בשטח האויב, מהלומות תקיפות עוצמתיות באש ובסייבר והגנה רב-ממדית. נפתלי בנט אמר בתרגיל: "אנחנו לא מחפשים עימות ולא רוצים עימות, אבל אנחנו מוכנים לכל תרחיש אם יהיה. האויב ידע שאם הוא יגרור אותנו לעימות - הוא ישלם מחיר כבר מנשוא".

הוא הודה למארגני התרגיל: "רוצה להודות לשר הביטחון ולרמטכ"ל על תרגיל מאוד משמעותי שיוצא לדרך ויעזור לשדרג את היכולות שלנו, את ההכנות במצב אמת. במקביל, יש פעילות מבצעית נרחבת ומתגברת של צה"ל, כמו שאתם מכירים, וזה גם מאתגר. זה שוב מצב אמת של מדינת ישראל". 

הוא הוסיף: "הציבור הישראלי צריך לדעת שמדינת ישראל חזקה מסך כל אויבנו גם יחד, ואנחנו תמיד נהיה ערוכים בכל נקודה לעניין הזה".

גנץ: "יש לי ניסיון אישי של בערך 20 שנה בתרגילים"

גם שר הביטחון, בני גנץ, דיבר בתרגיל ואמר: "שמירה על ביטחון מדינת ישראל קשורה בשני עוגנים: בהפעלת הכוח, ובבניין הכוח בצורה מתמשכת ורבת שנים. צה"ל יודע לעשות גם את זה וגם את זה. יש לי ניסיון אישי של בערך 20 שנה בתרגילים מהסוג הזה, מכל מיני זוויות ומכל מיני נקודות מבט ואני יכול לקבוע שהתרגיל הזה עולה על כל קודמיו: הוא עמוק, הוא מתמשך, בכלל הזירות, הוא קורה במפקדות, הוא קורה בשטח, הוא קורה בתיאום עם משרדי הממשלה והוא באמת מאוד משמעותי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן