ראיון אלי אבידר באולפן כיפה: בנט צריך להתפטר

חבר הכנסת אבידר נחוש להעביר את החוקים נגד נתניהו בחודשים הקרובים, "אני לא רוצה שבמושב בקרוב יתנו לשקד ואורבך להרגיש בנוח, יש לנו ציבור שהולך עם כאבי בטן כבר 8 חודשים" | על ראש הממשלה הוא אומר: "צריך להעביר את השרביט ללפיד"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/04/22 06:57 כח בניסן התשפב

אלי אבידר באולפן כיפה: בנט צריך להתפטר
אלי אבידר בראיון לחדשות כיפה, צילום: כיפה

בפתח הריאיון עם חבר הכנסת אלי אבידר שאלנו מה דעתו על המהלכים נגד עמיחי שיקלי וההבדל בניהם, "שיקלי רוצה להפיל את הממשלה ואני רוצה לשמור עליה. אני עושה הכל כשהממשלה הזאת תישאר. הדבר האחרון שאני רוצה לעשות זה לפרשן פוליטיקאים אחרים, ימינה לא יודעים מה קורה בימינה ואני בטח לא הולך לעזור להם", אמר אבידר.

אבידר נגד בנט: "צריך להעביר את השרביט ללפיד"


 

הפגנת הרבה נגד הדמוקרטיה ואנחנו רואים את בנט מזמין בוולט באלפי שקלים

"אני לא מתעסק עם זה. שאני הלכתי להפגין הפגנתי נגד הרס הדמוקרטיה. שבנט יהרוס את הדמוקרטיה אני יהיה שם. בסוגיה של המזון אני אשאיר לו לטפל בזה. הממשלה הקודמת הוחלפה. זו הייתה ממשלה הזויה שהתעסקה באינטרס של אדם אחד והיא אל דאגה לעם הזה. אנחנו לא נמצאים במצב הזה".

"הממשלה תתפרק בגלל ימינה"

איך אתה מתרשם מהתפקוד של בנט?

"אמרתי לפני מספר חודשים שהממשלה הזאת תתפרק בגלל מפלגה אחת- מפלגת ימינה. היה שם טיפול לא נכון. זה הסיבה שגם אני העליתי מהל. אם חשבתי שיש לנו עוד 4 שנים בטוח אז הסיטואציה הזאת דורשת גם מהצד שלנו בקואליציה להכלות מהלך ולדחוף קדימה את כל החוקים שרצינו להעביר כי אין לנו זמן. אני לא רוצה שבמושב בקרוב יתנו לאיילת שקד ולניר אורבך להרגיש בנוח ולהעביר חוקים כדי שהם ירגישו בנוח. יש לנו ציבור שהולך עם כאבי בטן כבר שמונה חודשים. הוא רוצה לראות ועדת חקירה לצוללת, הגבלת קדנציה.

מי שהרס את זה זה נפתלי בנט שביום האחרון של ההצבעה היה לו חשוב ביום ההצבעה ללכת להצטלם עם קנצלר גרמניה. והחוק החשוב ביותר שצריך להעביר זה שנאשם בפלילים לא יכול להרכיב ממשלה". 

בסוף אין לכם יכולת להעביר את החוק עכשיו, אתם רק 60.

"יש את המשותפת ואני מאוד בעד שהם יצביעו יחד איתנו בחוקים האלה. האופוזיציה לא שווה כלום בלי המשותפת. אני מוכן לשתף פעולה על הצבעות עם כל חבר כנסת שנבח בישראל. זה לא אומר שאני לוקח את מערכת הערכים שלו". אני אצביע גם עם ביבי, אני לא אנטי ביבי. אני לא מתבייש ביהדות שלי ובציונות שלי, ואני כן רוצה לשתף איתם פעולה". 

 

עם 5 מנדטים אפשר להיות ראש ממשלה?

"על פי החוק אפשר, האם זה אידיאלי? לא האם זה רצוי? לא. הוא צריך להעביר את השרביט ללפיד לדעתי. זה לגיטימי".

מה דעתך על ההתנהלות של ישראל מול רוסיה?

"טעות, מה הגדולה שלנו? חוץ מזה שקיבלנו את התורה לנו יש מוסר. העם היהודי ללא מוסר לא שווה שום דבר. כשיש מצב של מלחמה היינו צריכים לקחת את הצעד המוסרי בעד אוקראינה. לעשות פי אלף ממה שעשינו עד עכשיו".