חברי כנסת נגד זלנסקי: "גובל בהכחשת השואה"

לאחר נאומו של נשיא אוקראינה מול חברי הכנסת ובו הוא תקף את מדיניותה של ישראל, חברי כנסת נגד זלנסקי: "אי אפשר לשכתב את ההיסטוריה הנוראה של השואה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 20/03/22 19:02 יז באדר ב'

חברי כנסת נגד זלנסקי: "גובל בהכחשת השואה"
זלנסקי ומיקי לוי, צילום: צילומסך

הנאום והביקורות: מוקדם יותר הערב (א') נשא נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאום בפניי חברי הכנסת בזום. בנאום תקף זלנסקי את המדיניות של ישראל והשווה את המצב באוקראינה לשואה, והדגיש כי אוקראינה סייעה ליהודים בתקופה הזו. לאחר סיומו של הנאום חברי הכנסת לא נשארו חייבים ותקפו אותו.

"כל השוואה בין מלחמה רגילה לבין השמדת מיליוני יהודים מהווה עיוות מוחלט של ההיסטוריה"

יובל שטייניץ אמר: "אומרים שאין תופסים אדם בשעת צערו, אבל אם נאומו של זלנסקי, הנשיא היהודי של אוקראינה, היה נישא בימים נורמליים היו אומרים עליו שהוא גובל בהכחשת השואה".  הוא הוסיף: "מלחמה היא תמיד דבר נורא והפגזות וכיבוש שטח הם דבר קשה מנשוא לעם האוקראיני – אבל כל השוואה בין מלחמה רגילה, קשה ככל שתהיה, לבין השמדת מיליוני יהודים בתאי גזים במסגרת הפתרון הסופי מהווה עיוות מוחלט של ההיסטוריה. כך גם הטענה שהעם האוקראיני סייע ליהודים בשואה".

גם סמוטריץ' תקף ואמר: "השתתפתי בנאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי בזום כדי להביע סולידריות עם אוקראינה מול התוקפנות הרוסית. הביקורת שלו על ישראל לגיטימית וכך גם העלאת הציפיות שלו מאיתנו. לא כך ההשוואה המקוממת והמופרכת לשואה והניסיון לשכתב את ההיסטוריה ולמחוק את מעורבות העם האוקראיני בהשמדת היהודים בה".

שר התקשורת, יועז הנדל, תקף את ההשוואה לשואה וכתב כי הוא "מעריך את נשיא אוקראינה ותומך בעם האוקראיני בלב ובמעשה, אבל אי אפשר לשכתב את ההיסטוריה הנוראה של השואה. רצח עם שבוצע גם באדמת אוקראינה. המלחמה נוראה אבל ההשוואה לזוועת השואה והפתרון הסופי מקוממת".