משפט נתניהו עמית סגל: גורלו המשפטי של נתניהו תלוי בתנועת יד אחת

הפרשן הפוליטי הבכיר מתייחס בטורו השבועי בידיעות אחרונות למשפט נתניהו, ומנתח סוגייה מרכזית שעולה ממנו בנוגע לתנועת יד מכריעה של נתניהו לשלמה פילבר | בין היתר כותב סגל: "כל תיקי נתניהו מתנקזים לקילומטר המרובע שבין גבעת שמואל ופתח תקווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/22 08:32 יז באדר א'

עמית סגל: גורלו המשפטי של נתניהו תלוי בתנועת יד אחת
סגל, צילום: Hadas Parush/Flash90

עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, מתייחס הבוקר (ו') בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" למשפט נתניהו. בטור הוא מנתח את הפגישות האגביות של שלמה פילבר ואביחי מנדלבליט ואת ההשלכות שלהן.

"גורל תיקי האלפים תלוי בסוף בגורלו של הנאשם מספר אחת, בנימין נתניהו. גורלו של נתניהו תלוי בעיקר בתיק 4000, תיק השוחד בזק-וואלה. וגורל התיק תלוי בתנועת יד אחת: זו התנועה שבאמצעותה, לכאורה, החווה שר התקשורת נתניהו בידו כדי להסביר למנכ"ל הטרי שלמה פילבר, באביב 2015, שיש למתן את הורדת המחירים הנדרשת מבזק ומשאול אלוביץ'", פותח סגל.

"היועמ"ש הקודם, אביחי מנדלבליט, סבור שפגישת ההנחיה הזו, ובמרכזה תנועת היד בפרט, היא הנקודה הארכימדית שעליה נשענים כל תיקי נתניהו ובעצם מערכת אכיפת החוק כולה: אלמלא סיפר עליה פילבר, הסביר היועמ"ש ערב פרישתו, לא היה כתב אישום על שוחד. אבל מרגע שסיפר, אין דרך להסביר איך ראש הממשלה שהיה אביר המלחמה במונופולים נחלץ לטובת מונופול, והדרך לכתב אישום נסללה", כותב סגל.

סגל מנתח את ההתפתחויות האחרונות: "בשבועות האחרונים, במהלך שיחות הרענון לעד המדינה, התבררה עובדה בעלת פוטנציאל נפיץ ביותר, שהתחבאה בשיפולי ידיעה ב"הארץ": מסתבר שהתנועה שעליה נשען התיק לא הייתה חלק מהפגישה עצמה. פילבר סיפר שהמסר הועבר לו כבר בעמידה, בדרך לדלת, אגב אורחא, בסיום הדיון בבלפור".

"בפרקליטות מכירים היטב את דעתו על האישום בתיק, והיא לא הטרידה אותם במיוחד כל עוד הבטיח למסור את העובדות כפי שהן. אבל אם העובדות חלשות יותר, שנויות במחלוקת יותר, לדעתו של נושאן יש חשיבות גדולה יותר".

"זה לא היה החידוש היחיד בשיחות הרענון", מדגיש סגל: "הפתעה רבתי, ולא מהסוג המשמח, פקדה את ליאת בן ארי וחבריה כאשר פילבר סיפר שנהג לקבל אישורים לפעולותיו בפגישות אקראיות בימי שישי עם אביחי מנדלבליט".

"כל תיקי נתניהו מתנקזים לקילומטר המרובע שבין גבעת שמואל ופתח תקווה, מקום מגוריהם של המפכ"ל שחקר, היועמ"ש שאישר, העד שחתם ועוד כמה נחקרים. מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר פירט שורת מפגשים עם מנדלבליט שבהם, לדבריו, קיבל את ברכת הדרך להמשיך ולעסוק בנושא בזק על אף הפרסומים על הקשרים-לכאורה בין נתניהו ואלוביץ': פעם אחת בכניסה לבית הספר שבו למדו ילדיהם, פעם אחרת בקפה של שישי, פעם נוספת בין המדפים בסופר. החומר הועבר להגנה ויעמוד במרכז החקירה הנגדית".

סגל מסיים: "לכאורה, אין במפגשים כאלה כדי לשמש ראיה חזקה במיוחד להגנה, אך הטענה של פילבר היא שהמפגש עם נתניהו לא היה אגבי פחות".