לפיד: נדאג לפיצויים אבל לממשלה אין כסף בלתי מוגבל

שר החוץ יאיר לפיד נחשף לחולה קורונה מאומת וברגע האחרון נעדר מישיבת הסיעה של מפלגת יש עתיד, לפיד פרסם את נאומו בו הוא מתייחס למשבר האומיקרון | "לא כל ההחלטות של ממשלת ישראל יהיו נכונות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/01/22 15:49 ח בשבט התשפב

לפיד: נדאג לפיצויים אבל לממשלה אין כסף בלתי מוגבל
לפיד, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בעקבות חשיפה של לפיד למאומת ישיבת הסיעה של יש עתיד מבוטלת. על מנת לנקוט במשנה זהירות, שר החוץ לפיד יצא לביתו ויעשה את הבדיקות כנדרש. יו"ר יש עתיד ושר החוץ יאיר לפיד פרסם בדף הפייסבוק שלו את הדברים שהיה אמור לומר בפתח ישיבת הסיעה. 

"אני רוצה להתחיל במובן מאליו: מול הקורונה, לא כל ההחלטות של ממשלת ישראל יהיו נכונות. לא יהיה מצב של אפס טעויות. אין דבר כזה. לא בישראל, לא בשום מקום אחר. השאלה אם אנחנו רוצים לכעוס, או להתמודד יחד. 

זו מגיפה שמתפשטת מהר ומשתנה כל הזמן. אז אנחנו צריכים להגיב מהר, ולשנות את ההנחיות לעתים קרובות. לא תמיד אפשר לחכות לראות מה יהיה השלב הבא. אנחנו רוצים להציל חיים ולשמור על הכלכלה.

"רצון לשמור על בתי הספר פתוחים"

כשאתה עובד מהר, יש טעויות. המבחן הוא היכולת לעבוד יחד ולתקן את הטעויות בזמן אמיתי. אנחנו מודעים לתורים בבדיקות. אנחנו מודעים לזה שצריך להסדיר את בתי הספר. אנחנו יודעים שיש עסקים שנפגעים.  בכל זה אנחנו מטפלים עכשיו. טוב יותר ומהר יותר מרוב ממשלות העולם, אבל לא מושלם. זה גם לא יהיה מושלם. זה יהיה הטוב ביותר שאפשר בתנאים של אי ודאות, לעתים קרובות עם פחות מדי מידע. 

לפני שנתיים לא היה דבר כזה קורונה. לפני שמונה חודשים לא היה דבר כזה דלתא. את האומיקרון גילינו בסוף נובמבר. גורמי המקצוע מניחים שבאמצע החודש הבא, באמצע פברואר, יהיה השיא ואז אחוזי ההדבקה יתחילו לרדת.

עד אז אנחנו צריכים לאזן בין הרצון לשמור על בתי ספר פתוחים, לבין הרצון למנוע הדבקה המונית של ילדים. בין הרצון לבדוק מה שיותר אנשים, לבין מספר מוגבל של מעבדות וערכות בדיקה".