אלפים הגיעו למחאת הימין בכיכר הבימה: "הימים הקשים לישראל יחלפו"

במחאת הימין כנגד הממשלה ינאמו חברי כנסת מהליכוד ומהציונות הדתית: "לא ניתן לכם לגנוב את קולם של מיליוני אזרחים". פרחי ירושלים הופיעו בפתיחת ההפגנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/21 19:48 כז בחשון התשפב

אלפים הגיעו למחאת הימין בכיכר הבימה: "הימים הקשים לישראל יחלפו"
הפגנה נגד הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"באים לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית": מחאת המחנה הלאומי נפתחה הערב, ובין הנואמים בעצרת יהיו חברי הכנסת שלמה קרעי, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, צחי הנגבי, אופיר אקוניס, מאי גולן, גלית דיסטל אטבריאן ואמיר אוחנה. על המודעה נכתב: "לא ניתן לכם לגנוב את קולם של מיליוני אזרחים".

מיקום המחאה עורר ביקורת לאחר שנכתב במודעה כי היא תתקיים בכיכר מלכי ישראל, שמה הקודם של כיכר רבין. כזכור, בעוד יומיים יחול התאריך הלועזי של הרצח. ח"כ אופיר אקוניס הודיע למארגנים כי אם לא ישתמשו בשם כיכר רבין הוא לא ישתתף באירוע, גם ח"כ יואב קיש הצטרף לביקורת. בסופו של דבר שונה המיקום והמחאה מתקיימת ברחבת הבימה.

לקראת המחאה כתב חבר הכנסת שלמה קרעי בטוויטר: "בחסות החוק, הם מבטלים לחצי מהעם את הזכות לבחור ולהיבחר, רומסים זכויות דמוקרטיות לאופוזיציה וחותרים למדינה פלסטינית. הביטוי "מניעה משפטית" נעלם מהלקסיקון, בתקשורת דממה, ואם לא נתעורר, נהפוך לשותפים לשיגעון הזה. חובת המחאה מוטלת על כולנו עד להחזרת המדינה מהשבי בידי האחים המוסלמים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן