מתיחות ביהדות התורה | פורוש על גפני: "רק חיבור טכני"

השר מתן כהנא וחברי הכנסת החרדים מנהלים חזית מאז נכנס כהנא למשרד הדתות, ח"כ פורוש נפגש עם השר וספג אש בציבור החרדי, פורוש תקף את גפני ורמז על יציבות המפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/21 21:45 א באלול התשפא

מתיחות ביהדות התורה | פורוש על גפני: "רק חיבור טכני"
פורוש וגפני, מתוח בצמרת, צילום: Miriam Alster/FLASH90

סערה בפוליטיקה החרדית, ח"כ מאיר פורוש הפר את החרם הזועם על שר הדתות מתן כהנא ונפגש עם השר. חברי הכנסת שמנהלים מתקפה נגד כהנא והרפורמות אותן מקדם השר תקפו את פורוש שלא נשאר חייב וחשף יחסים עכורים בין מפלגת אגודת ישראל החסידית לבין דגל התורה הליטאית. 

מאיר פרוש, הגיב  היום (ב') על הביקורת על פגישתו עם שר הדתות מתן כהנא ואמר למשה גלסנר בקול ברמה כי: "אף פעם לא התעניינתי בפגישות של גפני ודרעי. אני חושב שזה עוול שהם תוקפים אותי על הפגישות שלי. אני וגפני בסך הכל בחיבור טכני". אמירתו של פורוש חשפה את החיבור הרעוע, בממשלה ממשיכים לקרוץ לחרדים לצד הרפורמות הקשות.

הנושא הבא אותו מעוניין השר כהנא לקדם וצפוי לעורר שוב את זעמם של החרדים הוא נושא הגיור. על פי הפרסום ב"ישראל היום", רפורמת הגיור צפויה ככל הנראה להביא בשורה משמעותית לגורמים הליברליים ומנגד להכעיס שוב את הרבנות הראשית והחרדים.

כהנא כבר החל לעבוד על גיבוש חוק גיור ממלכתי. את סבב ההתייעצויות מעוניין השר לפתוח עם הרבנים הראשיים, והוא כבר פנה אליהם בבקשה להיפגש בנושא. על פי הפרסום, מי שהתנגד לרפורמה הקודמת, הרב דוד לאו, נשיא בית הדין הרבני הגדול, מעוניין להיפגש עם השר ולדון עמו על מספר נושאים החשובים לו.

בגזרת הרב יצחק יוסף, שזועם על הרפורמה הקודמת ואף פרסם בשבוע שעבר יחד עם חברי מועצת הרבנות מכתב חריף ביותר - הסבירות שיסכים לפגישה עם כהנא ולדון במתווה הנוסף לא גבוהה.

בתקופה הקרובה צפוי השר לשירותי דת לערוך פגישות עם רבנים בכירים מהמגזר הדתי לאומי, וכן עם שר המשפטים לשעבר משה ניסים. השר ניסים פרסם במהלך 2018 מתווה גיור. בדו"ח בן עשרות העמודים שנכתב על ידי ניסים צוינו שורת המלצות לשיפור מערך הגיור בישראל ובתפוצות ובראשן חקיקת חוק ייעודי בנושא והקמת רשות לגיור ממלכתי. אלא שהמתווה, שיצא לדרך בהוראת ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, נקבר בלחץ הסיעות החרדיות.


(גפני במליאת הכנסת).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן