בראש טוב רם שפע העביר לציונות הדתית שיעור על קנאביס

לקראת ההצבעה על חוק הקנאביס במליאת הכנסת ח"כ רם שפע נפגש עם חברי סיעת הציונות הדתית והסביר להם על הסם, לגליזציה ושוק הקנאביס בישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/21 18:51 יח באב התשפא

רם שפע העביר לציונות הדתית שיעור על קנאביס
רם שפע, צילום: Hadas Parush/Flash90

חוק הקנאביס יעלה מחר להצבעה ובקואליציה עושים הכל בניסיון להשיג רוב לרפורמה אותה מקדמים בתקווה חדשה.  ח"כ רם שפע ממפלגת העבודה נפגש היום (ג') עם חברי סיעת הציונות הדתית והסביר להם על הסם.

השמועות על הפגישה הנדירה רצו ברשת ושפע החליט לשים להם סוף. שפע כתב בטוויטר כי: "לאור פניות רבות, החלטתי לאשר את הידיעה ולצרף הוכחה  אכן הוזמנתי לישיבת הסיעה של "הציונות הדתית" לדבר איתם על לגליזציה ועל שוק הקנאביס. מוכרח להודות, היה מרתק. התעמקנו בהשלכות החקיקה וסיכמנו להמשיך לחשוב ביחד על הנושא בתקופה הקרובה". שפע הוסיף מחמאה ואמר: "ישר כוח על הפתיחות וההקשבה".

ח"כ מיכל וולדיגר אמרה בעקבות המפגש: "אני מודה לחברי רם שפע על שנענה להזמנתי והגיע להציג את עמדתו. אצלנו בציונות הדתית דנים לעומק בטרם מחליטים. גם בנושאים שנראים ברורים מאליהם". וולדיגר כבר הצהירה בעבר כמה היא מתנגדת לחוק עליו אמרה: "אין מספיק מסגרות שיכולות לטפל באלה שכבר נפלו לסם, אז בואו קודם נטפל בהם לפני שנעמיס על המסגרות עוד אנשים." 

מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית כתב אחרי הפגישה: "סיעת הציונות הדתית, לא בפעם הראשונה, לומדת סוגיות לעומק. מתוך הקשבה וחשיבה מה נכון וטוב למדינת ישראל. היה דיון חשוב ומרתק. תודה לח"כ רם שפע".

הצעת חוק פקודת הסמים המסוכנים של חברת הכנסת שרן מרים השכל, מציעה למעשה להסדיר את סוגיית האחריות הפלילית בעת שימוש בקנאביס לצריכה עצמית ולפטור מרישום פלילי את אלו העושים שימוש בקנאביס לשימוש עצמי בכמות המוגדרת בחוק ובאזור שאינו ציבורי. מוצע גם לבטל את הוראת השעה הנוגעת לאי-הפללה שנחקקה בשנת 2018.

ח"כ שרן השכל מתקווה חדשה, אשר יזמה את החוק שמהווה חלק מההסכמים הקואליציוניים של תקווה חדשה אמרה על החוק: "הסדרת נושא הקנאביס לצריכה עצמית, היא אחד הסמלים בקרב הדור שלי, לחירותו של אדם לעשות בעצמו בחירות על גופו וחייו. זהו ביטוי לזכותו של אדם לפרטיותו ולצנעת חייו - ביטוי לזכותו לקיים את אורח חייו כרצונו, כל עוד אינו פוגע באחר − וזאת ללא הסיכון שברדיפה משטרתית, מעצר, או מיתוג כעבריין."


(וולדיגר על חוק הקנאביס).