מרב מיכאלי על דחיית החוק להוזלת מחיר המים והחשמל: "צריך זמן"

ועדת שרים החליטה לדחות בארבעה חודשים את הצעת החוק שיקל על משפחות מעוטות יכולת לשלם. שרת התחבורה: "דחינו כדי לבדוק את הדרך הכי אפקטיבית לקדם את זה". יוזמי החוק: "אין את הסבלנות לתירוצי הסרק"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 19/07/21 16:29 י באב התשפא

מרב מיכאלי על דחיית החוק להוזלת מחיר המים והחשמל: "צריך זמן"
מרב מיכאלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת השרים התכנסה היום (ב') כדי לאשר הצעות חוק שיחלו בתהליך חקיקה אחד מהם הוא הצעות חוק של ארבל ואזולאי להוזיל את תעריפי המים למשפחות נזקקות, ולמנוע ניתוק חשמל מנזקקים. בש"ס החלו לתקוף את החלטת השרים בטענה כי הם מפקירים את החלשים, והביקורת הופנתה בעיקר לסיעות הקואליציה הדוגלות במדיניות רווחה.

השרה מרב מיכאלי בישיבת סיעה נשאלה על ידי חדשות כיפה על ההחלטה לדחות את החוק בטענה כי הצעה גדולה שכזו זקוקה לזמן. "דחינו כדי לבדוק את הדרך הכי אפקטיבית לקדם את זה". מיכאלי הדגישה כי, "אנחנו במפלגת העבודה ראשונות לתמוך בחוק הזה". לטענת מיכאלי הצעת חוק זו שונה מאחרות היות ו"יש הצעות חוק קטנות שאפשר לסגור מיד בדיונים, ויש הצעות חוק גדולות כמו זו שצריך עבודה מערכתית גדולה, ובשביל זה צריך זמן".

חברי הכנסת אזולאי וארבל השיבו לחדשות כיפה בתגובה על תשובת שרת התחבורה: "רק העברת הצעת החוק בטרומית באופן מי\ידי היתה מניעה את משרדי הממשלה הרלוונטיים לפעול. לנזקקים שצריכים לעבור את הקיץ בלי חשמל אין את הסבלנות לתירוצי הסרק של מיכאלי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן