מתחים בממשלה: תמר זנדברג דורשת להעביר אליה סמכויות מעודד פורר

שרת הגנת הסביבה דורשת כי כל הטיפול בצער בעלי חיים יעבור ממשרד החקלאות אל משרדה שלה. "משרד החקלאות לא מביא ליישום אפקטיבי של החוק ולא עומד במשימות שנקבעו עבורו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/07/21 07:25 ה באב התשפא

מתחים בממשלה: תמר זנדברג דורשת להעביר אליה סמכויות מעודד פורר
מי ידאג לבעלי החיים? זנדברג ופורר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג (מרצ) מקדמת לאחרונה את העברת האחריות המיניסטריאלית בכל הנושא של צער בעלי חיים ממשרד החקלאות של השר עודד פורר (ישראל ביתנו) למשרד להגנת הסביבה. על פי פרסום בישראל היום במכתב שנשלח בימים האחרונים ממנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, לסמנכ"ל פנים ופיתוח במשרד ראש הממשלה, ליאור פרבר, הודגש כי 27 שנים לאחר חקיקת חוק צער בעלי חיים, הנושא לא מקודם באופן הראוי. 

כהן טוענת כי: "משרד החקלאות לא מביא ליישום אפקטיבי של החוק ולא עומד במשימות שנקבעו עבורו". יצוין כי עד היום, הניסיונות להעביר את הסמכויות למשרד להגנת הסביבה לא צלחו. כיום, שר החקלאות הוא השר הממונה על חוק צער בעלי חיים, ובכלל כך על החקיקה בנושא, לרבות פיקוח ואכיפה על עבירות בתחום. 

עמדת המשרד להגנת הסביבה היא שיש להעביר את כלל הטיפול בנושא אליו, "שכן קיים ניגוד עניינים מובנה במשרד החקלאות האמון על החקלאות ועל קידום אינטרסים לגיטימיים של רווחת החקלאים ואינטרסים כלכליים במשק החקלאי, למול אינטרס ההגנה על בעלי החיים בתעשיות המזון מן החי, אשר בהגדרה יקבל עדיפות נמוכה יותר". הכוונה היא שעם העברת הסמכויות אל המשרד להגנת הסביבה יעבור גם כוח האדם המקצועי העוסק בהיבטים הבריאותיים, ויועסקו וטרינרים בתחומי העיסוק הרלוונטיים, יחד עם אנשי מקצוע נוספים.