עשר מעלות ימינה: אבתיסאם מראענה מצטרפת לוועדת חוץ וביטחון

בקואליציה החליטו לתת לחברת הכנסת הערבייה מהעבודה להיות חלק מהוועדה ששותפה לסודות מדינה. בן גביר: "זה כמו למנות את מנסור עבאס כשר ביטחון. האחריות היא על נפתלי בנט - שגורר את ישראל לתהום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/21 17:15 ד באב התשפא

עשר מעלות ימינה: אבתיסאם מראענה מצטרפת לוועדת חוץ וביטחון
אבתיסאם מראענה , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות ההחלטה למנות את ח"כ אבתיסאם מראענה כממלאת מקום בוועדת חוץ וביטחון. חברת הכנסת הערבייה, שהוציאה בעבר אמירות מעוררות מחלוקת תהיה חברה בוועדה שבה מקבלים עדכונים שותפים בנושאי ביטחון ומודיעין. סוגיות בהם דנו לאחרונה בוועדה היו הסדרים בנושא חומרי נפץ, חוק איחוד משפחות, פטור מטעמי הכרה דתית התאגדות עובדי מוסד ועוד.

לפני הבחירות האחרונות אף עמדה בפני בג"ץ למשפט האם יש לפסול אותה להתמודד בבחירות, אחרי שהוועדה החליטה שכן. למרות שבבית המשפט אישרו את התמודדותה, השופט נעם סולברג התנגד להחלטה הכוללת. השופט התייחס לדבריה על העיר זכרון יעקב, עליה אמרה "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי, הייתי משמידה את זכרון יעקב. אדגיש: בלי להרוג, אבל לחזור לארה"ב או לפולניה". לפי השופט: "הגברת דיברה בצורה מפורשת על השמדת זכרון יעקב", ואף ציין כי מעולם לא התנצלה על דבריה בצורה כנה.

בימין החלו לתקוף את ההחלטה ח"כ איתמר בן גביר תקף: "הן המינוי הקבוע והן המחליפה בוועדה מטעם מפלגת העבודה, הן ח"כיות מהשמאל הקיצוני והאחרונות שאפשר להציב בתפקיד כה רגיש. מי שהייתה דוברת בל"ד ומי שהתבטאה בעד השמדת זכרון יעקב, אין להן שום סיווג בטחוני, ולהכניס אותן לוועדה, זה כמו למנות את מנסור עבאס כשר ביטחון. האחריות היא על נפתלי בנט - שגורר את ישראל לתהום". אליו הצטרף ח"כ עמיחי שיקלי: "ליהוק טבעי, עשר מעלות ימינה, תושבי זכרון כולנו אתכם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן