ח"כ מוסי רז: "אם האופוזיציה תצביע נגד איחוד משפחות היא מוכיחה שאין לו חשיבות ביטחונית"

חבר הכנסת ממרצ בראיון לחדשות כיפה מודיע כי הוא לא מתחרט על ההצטרפות לקואליציה גם בזמן ש-17 בתים של פלשתינים עומדים בפני הריסה. הוא מתנגד לחוק איחוד המשפחות אבל מודה שיישר קו עם המפלגה גם במקרה שיצביעו בעד החוק

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 29/06/21 12:42 יט בתמוז התשפא

ח"כ מוסי רז: "אם האופוזיציה תצביע נגד איחוד משפחות היא מוכיחה שאין לו חשיבות ביטחונית"
ח"כ מוסי רז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר דווח כי ‏כוח משטרתי צפוי לפנות ולהרוס היום (ג') 17 מבנים פלשתינים בשכונת סילוואן. הבתים פונו בצו משפטי ובמקומו יוקם "גן המלך" שישמש את האוכלוסייה היהודית במזרח ירושלים. בראיון לחדשות כיפה, מספר ח"כ מוסי רז ממרצ כי הוא כועס על ההחלטה. "אנחנו מפגינים שם שנים, זה עוד מקרה שבו מפרקים אנשים בבית שגרו בו עשרות שנים עוד לפני הכיבוש ב-67".

לטענת רז: "כל זה כדי לבנות לאנשים אחרים שכונה, מסיבות לאומיות ואפילו לאומניות, הביאו יהודים במקום פלשתינים". אמנם הוא מסייג ומודה: "אין חולק על כך שחי מיעוט יהודי בשכונת סילוואן עוד בשנות ה-40, אבל כאן באה המדינה שלא מוכנה להחזיר פלשתינים לרכושם, זה נוגד כל עניין של שיוון וזה צריך להיפסק".

בסוף זה קורה בקואליציה שאתה חבר בה, ושהשר לביטחון פנים הוא ממפלגת העבודה, אז מי אשם? 

"אני לא יודע עם השר לביטחון פנים מודע לזה, או שרת הפנים שזה בסמכותה. אני לא יודע אם אפשר לייחס את זה לממשלה כזו או אחרת, מדובר כאן בתכניות ארוכות טווח של השליטה הגזענית של ישראל במזרח ירושלים. אין לי אשליה שזה ישתנה גם בממשלה כל כך ימינית כמו הנוכחית, והמדינה נמצאת על טייס אוטומטי הממשלה התחלפה אבל הטייס ממשיך לטוס באותו כיוון".

אתה מתחרט שהצטרפת לקואליציה הזו?

"זה לא גורם חרטה. אני ידעתי שאני תומך בממשלה שכמו שבנט אמר שהיא 'עשר מעלות ימינה מהממשלה הקודמת'. אני עשיתי זאת בגלל שהאלטרנטיבה האחרת שלי גרועה יותר, או משבר חוקתי ובחירות חמישיות, או ממשלה 30 מעלות ימינה עם סמוטריץ' ובן גביר. אם אני אפרק את הקואליציה זה לא יעזור לי לקדם את הדברים שאני רוצה, אם זה היה עוזר ודאי שהייתי עושה זאת. השאלה היא תמיד גם מה האלטרנטיבה, ההרס בסילוואן ימשך גם אם נצא לבחירות אז אני ממזער נזקים".

הממשלה יכולה למצוא לכאורה פתרון, כמו באביתר 

"ברור, כאן מדובר ביהודים, אותם לא מפנים. עושים איתם הסדר שבסופו יוקמו שני מאחזי אביתר. ברור שהממשלה יכלה למצוא פתרון, אבל זו לא ממשלה שרוצה למצוא פתרון לסילוואן. אגב בממשלת אולמרט שהייתה עשר מעלות שמאלה לא מצאו פתרון לסילוואן, מדובר במשהו עמוק שצריך לשנות מהבסיס".  

בסוף כשיפנו זה ייזכר שזה קרה בממשלה בה מרצ היו חברים

"כן, זה לא נעים וזו בעיה"

דיברת נגד חוק איחוד המשפחות, האם בוודאות תצביע נגד?

"אני אצביע כמו שהסיעה תחליט. חשוב לציין שזהו חוק פירוד משפחות ולא איחוד, במשך השנים מרצ הצביעה נגד החוק, כבר 18 פעמים. קשה להאמין שהסיעה תצביע בעד החוק, אלא אם כן יעשו בו שינויים משמעותיים. אם אני אצביע מה שהסיעה תחליט, העמדה העקרונית שלי שעושים שינויים פוליטי כקבוצה".

החוק עוד יכול לעבור בזכות האופוזיציה, מה זה אומר עליכם כקואליציה מפולגת?

"אם זה יעבור בזכות האופוזיציה, מה קרה? זה לא אומר כלום על הקואליציה. מנחם בגין העביר את החוק הכי חשוב שלו עם האופוזיציה - הסכם השלום עם מצרים. להיפך, אם האופוזיציה הנוכחית תצביע נגד החוק היא רק מוכיחה את מה שידענו כל הזמן, לחוק הזה אין חשיבות ביטחונית, ושהכל היה סיפורי בדים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן