יו"ר הבית היהודי מודיעה כי לא תשמש כשרה: לא רוצה לקטוע את העשייה בירושלים

סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, קיבלה אישור להמשיך בתפקיד זה בעירייה ומחליטה שלא לקחת את תיק ההתיישבות כפי שהובטח לה על ההסכמים מול ימינה. "אני רואה עצמי כממשיכת דרכם של גדולי וותיקי המזרחי"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 26/06/21 22:19 טז בתמוז התשפא

יו"ר הבית היהודי מודיעה כי לא תשמש כשרה: לא רוצה לקטוע את העשייה בירושלים
צילום: ארנון בוסאני

שבועיים עברו מאז הושבעה הממשלה ה-36, בראשות נפתלי בנט יו"ר ימינה,  שרץ בבחירות האחרונות תחת האות ב' בקלפי. כדי לזכות באות ששימשה את מצבעי המפד"ל לאורך השנים קיים עסקה עם יו"ר הבית היהודי , חגית משה. סגנית ראש עריית ירושלים הבטיחה לבנט את תמיכת המפלגה בעד תפקיד שרה ודאגה לתקציבי המגזר הצינוי דתי. בנט שמשמש גם בתפקיד שר ההתיישבות, שומר על תפקיד זה עבור נציג של הבית היהודי.

אמנם התפקיד מגיע למשה העומדת בראשות המפלגה, אך כצפוי משה מעדיפה לשמור על תפקידה כסגנית ראש העיר. אמש (ו') פרסמה פוסט בעמוד הפייסבוק בו היא מסבירה על בחירתה להישאר בתפקיד סגנית ראש עיר ולא לקחת תיק ממשלתי כפי שהובטח לה. "במהלך חמש השנים האחרונות, היתה לי הזכות לשרת את תושבי ירושלים, כסגנית ראש עיר, תחת שני ראשי עיר" פתחה משה. בהמשך היא כותבת: "לפני מספר חודשים, לאחר תקופה מטלטלת, נבחרתי לתפקיד יו"ר מפלגת "הבית היהודי מיסודה של המפדל". בתפקיד זה, אני רואה עצמי כממשיכת דרכם של גדולי וותיקי המזרחי, הפועל המזרחי והמפד"ל לדורותיהם, במאה השנים האחרונות".

לבסוף התייחסה משה על הבחירה להישאר בעירייה ולא לשמש כשרה: "נכון, יכולתי להתמנות לתפקיד שרה בממשלת ישראל הנוכחית ולשרת משם את המדינה ע"פ הערכים הללו, אך אני מודה לקב"ה על האפשרות לבחור, שלא לקטוע את העשייה הברוכה בעיר, עד כה, ולזכור בהערכה, את האמון שקיבלתי מרבים מתושבי ירושלים לפני כחמש שנים, ואח"כ שוב, לפני שנתיים וחצי, ולהישאר בתפקידי כסגנית ראש העיר ירושלים, כדי להמשיך ולשרת את תושבי ירושלים ממקום זה". כעת נותרת השאלה הפתוחה איזה נציג מהבית היהודי בכל זאת ייקח את תיק ההתיישבות?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן