מי תלה את השלט שהטריל את ניר אורבך?

השמועות סביב מעבר הלשכה של חבר הכנסת מימינה נבעו משלט שבו נכתב כי לשכתו הוקמה מחדש ביישוב אביתר. אלא שטעות בלוגו של ימינה חושפת כי מדובר באדם חיצוני שתלה את השלט

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 24/06/21 15:51 יד בתמוז התשפא

מי תלה את השלט שהטריל את ניר אורבך?
קובן להטרלה? ח"כ ניר אורבך, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

במהלך הבוקר (ה') סייר ח"כ ניר אורבך ביישוב אביתר שם הציג לו ראש מועצת שומרון יוסי דגן  את הבקשה להסדרת היישוב. הביקור הפך לאירוע מתוקשר משתי סיבות, האחת כי זהו ביקור ראשון של חבר כנסת מהקואליציה ביישוב, אך הסיבה השנייה היא הפרסומים כי אורבך העביר את לשכתו ליישוב. ביישוב נראה שלט המעיד על כך, אך אחרי בירור של חדשות כיפה ניר אורבך מיהר להודיע כי אין הדבר נכון ומדובר בביקור תושבים בלבד.

בשלט שנתלה נכתב: "לשכת ח"כ ניר אורבך" בצירוף סמל מדינת ישראל והלוגו של מפלגת ימינה. אלא שבשלט שנתלה הוכנס הלוגו הישן של מפלגת ימינה, ולא הלוגו החדש שנוצר לאחר הפיצול מסמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית. הטעות בלוגו וההכחשה של ניר אורבך הובילה לכך שכנראה מדובר במעשה הטרלה נגד חבר הכנסת. גורמים בישוב טוענים כי המעשה נעשה על ידי אדם פרטי שככל הנראה לא הבין נכון את מטרת הסיור של ח"כ אורבך. מסביבתו של יוסי דגן, ראש המועצה ומי שהעביר את הלשכה שלו לאביתר נאמר לחדשות כיפה כי זה לא נעשה על ידי אנשיו והם אלו שדאגו להסיר את השלט המדובר עוד לפני הגעתו של ח"כ אורבך.  גם ח"כ אורבך  הכחיש כי לא היתה לו יד בדבר ושהוא לא תכנן כלל להעביר את לשכתו בשום שלב. 

הלוגו החדש של המפלגה

הלוגו החדש של המפלגהצילום: ימינה

מטעם אורבך על הפרשה של המעבר נמסר: "לאור הפרסומים על העברת לשכתו, ח"כ ניר אורבך מבהיר כי לא העביר את לשכתו לאביתר אלא הגיע לביקור בכדי לפגוש את התושבים, ללמוד את הנושא ולראות כיצד ניתן לעזור. ח"כ ניר אורבך אמר בביקורו - 'הגעתי לאביתר לפגוש את התושבים, ללמוד את הנושא ואת המקרה. פגשתי אנשים טובים, חלוצים שבאים ליישב את ארץ ישראל באמונה גדולה. אני בודק איך אני יכול לסייע למקום ולתושבים. אני עתיד להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים ולראות כיצד ניתן להתקדם ולעזור'".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן