ההצגה של בנט: פרסם כאילו ביידן ברך אותו לפני פוטין

ראש הממשלה קיבל את ברכת הנשיא הרוסי מיד לאחר השבעתו, אך צוותו של בנט בחר לא לפרסם זאת כדי להציג את הנשיא האמריקאי כמי שברכו ראשון, בכדי לחזק את הקשרים עם ארצות הברית | קנצלרית גרמניה קיבלה הזמנה לביקור בישראל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/06/21 17:14 ז בתמוז התשפא

ההצגה של בנט: פרסם כאילו ביידן ברך אותו לפני פוטין
ראש הממשלה נפתלי בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המהלך של ראש הממשלה. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, היה למנהיג העולמי הראשון שברך נפתלי בנט לאחר כניסתו לתפקיד. הצוות המייעץ לבנט בחר לא לפרסם את ברכתו של פוטין כדי ליצור מצב שווא לפיו ליצור המנהיג העולמי הראשון שברכו היה בכלל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

על פי הפרסום ב'ג'רוזלם פוסט', מברק הברכה של פוטין הגיע כבר בראשון בערב עם כניסתו של בנט לתפקיד. צוות התקשורת שלו התכוון לפרסם לציבור את הברכה כמקובל, אך חברי הצוות הדיפלומטי התנגדו מכיוון שידעו כי ביידן אמור להתקשר לברך בקרוב. השיקול של הצוות הדיפלומטי לפרסם כאילו ביידן היה המנהיג הראשון שברך את ראש הממשלה, נועד לחזק את קשרי שתי המדינות. מנגד, הרוסים לא התלהבו מהצעד.

בערב כניסתו של בנט לתפקיד, ביידן שהה בוועידת ה-G7 באנגליה, אך הוא הבטיח לצוותו הדיפלומטי של בנט כי יתקשר לברך לא יותר משעתיים מההשבעה, כך אכן עשה, אך פוטין הקדימו. 

בנט שוחח עם אנגלה מרקל והזמין אותה לביקור בישראל

ראש הממשלה, שוחח היום בטלפון עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אשר התקשרה לברכו לרגל כינון הממשלה בישראל וכניסתו לתפקיד. בנט הודה לקנצלרית והציג את הרוח החדשה בישראל ואת ההזדמנויות לחיזוק הקשרים בין המדינות.

כמו כן, הביע בנט הערכה למחויבותה של גרמניה לביטחון ישראל, ובתוך כך להבעת התמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית במבצע "שומר החומות". בסיום השיחה הזמין בנט את מרקל לביקור בישראל.