מקל על ימינה | שי מימון הודיע על התפטרותו מסיעת ימינה

אחרי שהודיע כי לא יתמוך בממשלה שקמה, גם אם יכנס לכנסת בחוק הנורווגי, מס' 9 בימינה הודיע כי הוא פורש. "לא אפנה עורף לחבריי ממשפחות השכול ונפגעי האיבה". כעת ימינה יכולה להפעיל את החוק בצורה נוחה יותר ולאפשר ליותר מנציגיה להיכנס לכנסת

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 15/06/21 10:40 ה בתמוז התשפא

מקל על ימינה | שי מימון הודיע על התפטרותו מסיעת ימינה
הוקל להם. , צילום: פלאש 90

יממה אחרי שנכנסו לממשלה, והחלו בהפעלת החוק הנורווגי, סיעת ימינה זוכה להקלה ותוכל להשתמש בחוק פעם נוספת. הבוקר הודיע מס' 9 במפלגה שי מימון כי הוא מתפטר מהסיעה ובכך מאפשר לבאים אחריו לעלות בדירוג. המשמעות היא בעיקר בשורות טובות לראשי המפלגה שהפעילו את החוק רק פעם אחת, כי חששו שאם מימון יכנס לכנסת הוא יפרק את הממשלה.

"הרגע הגשתי ליו"ר הכנסת את התפטרותי מסיעת ימינה", כתב מימון בחשבון הטוויטר שלו. "לא אפר את הבטחתנו לציבור שלא להישען על קולות מפלגת תומכי טרור. לא אפנה עורף לחבריי ממשפחות השכול ונפגעי האיבה. הבטחנו כי לא נישען על מפלגה שתומכת בהמשך חלוקת משכורות למחבלים, שמבקרת מחבלים רוצחי יהודים בכלא, שמתנגדת למדינת ישראל", הוסיף.

‏מימון מסביר מדוע בחר לפרוש: "הויתור על תפקיד חבר כנסת כואב לי מאד ברמה האישית, לאחר שנתיים וחצי בהם פעלתי למען ימינה והצלחתה באופן יומיומי, אך העקרונות, הערכים והאמת מעל הכל. בכך, אני מאמין שאני מייצג נאמנה רבים מבוחרי מפלגת ימינה, שהפקידו את הקול שלהם בידינו בקלפי. התפטרותי אינה מקיימת ‏את הקואליציה, והתנגדותי לא הייתה מפילה אותה, עקב העובדה שאינני ח"כ מכהן".

בעבר התבטא כי מימון כי אם יכנס לכנסת יעשה מעשה שיקלי, יכנס ולא יתפטר ובכך מקטין את תמיכת חברי הכנסת בממשלה ל-60. בסיום הסברו על הבחירה להתפטר כתב: "על כן, אני מוצא לנכון לעמוד על העקרונות שלי ולהתפטר מהסיעה. אמשיך בעזרת השם לפעול בזירה הציבורית למען ערכים שאני מאמין בהם, ולמען מדינת ישראל, ואהיה מוכן גם לשלם עבור כך מחיר אישי". בקרוב תיכנס במסגרת החוק שירלי פינטו, יועצת לראש העיר רמת גן לענייני נגישות ופעילה בקידום זכויות חירשים - היא תיכנס במקומו של שר הדתות מתן כהנא.