יועמ"ש משרד ראש הממשלה: להפסיק את המימון למשפחת נתניהו בבלפור

שלומית ברנע-פרגו יוצאת בהוראה דרמטית, שעשויה לזרז את עזיבת משפחת נתניהו מבית ראש הממשלה. ההוראה צקפה גם על ביתם שבקיסריה, אך טרם ידוע מתי יתבצע החילוף בין משפחות נתניהו ובנט

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/06/21 22:00 ב בתמוז התשפא

יועמ"ש משרד ראש הממשלה: להפסיק את המימון למשפחת נתניהו בבלפור
בנימין ושרה נתניהו, עוזבים את בלפור אחרי 12 שנה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מחר (א') תושבע הממשלה ה-36, ממשלת השינוי שתדיח את בנימין נתניהו אחרי 12 שנות שלטון רציף ותמליך את נפתלי בנט במקומו. אחת השאלות הבוערות שעולות האם אכן החילופים בין בנט לנתניהו יעבור בקלות, ומתי למעשה יפנה נתניהו את בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. כדי לזרז את תהליך העזיבה הודיעה הערב, היועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה, שלומית ברנע-פרגו, על צעד ראשון שעשוי לסייע לחילוף.

ברנע-פרגו הכינה מסמך הכולל המלצות בנושא סוגיית מימון המעון בבלפור ומימון משפחת נתניהו בכלל. לפי ההמלצה שנכתבה, ברנע-פרגו כותבת כי יש לחדול אחרי ההשבעה בראשון ממימון הבתים עבור משפחת נתניהו, גם בבלפור אך גם בביתם שבקיסריה. למרות ההמלצה לא מדובר בהחלטה סופית, היות וצריך אישור של יתר אנשי משרד ראש הממשלה ושל משרד המשפטים. לאחר שבשני המשרדים יאשרו את ההמלצות של היועמ"שית הן יכנסו לתוקף באופן מידיי. 

לגבי תאריך ברור לחילופי המשפחות במעון ראש הממשלה, טרם נקבע תאריך, היות ואין זמן המחייב לכך. מקום המדינה לא נחקק חוק המחייב את ראש הממשלה המודח לזמן פינוי המעון ונתינתו לראש הממשלה הנבחר. החלופה נתונה לרצון טוב בין שני הצדדים, ולכן בשלב זה לא ידוע מתי משפחת נתניהו תעזוב. חלופת התפקידים בין בנימין נתניהו לנפתלי בנט יתקיים ביום שני, אך טרם ידוע אם נתניהו יגיע לאירוע, בסביבת נתניהו טוענים שכן יגיע. 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן