מקורב לשקד בראיון לחדשות כיפה: "מאמין שאיילת עוד תפיל את הממשלה"

שלומי לוי אחד ממקורביה של חברת הכנסת מימינה, מביע אכזבה על החלטה של שקד להצטרף לממשלת שינוי. בראיון לחדשות כיפה טוען לוי כי עדיפות עשר מערכות בחירות מאשר הקמת ממשלה עם השמאל. על המחיר ששקד תשלם השיב: "זה לא אסון אם היא תלך הביתה לשנה שנתיים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 03/06/21 12:52 כג בסיון התשפא

מקורב לשקד בראיון לחדשות כיפה: "מאמין שאיילת עוד תפיל את הממשלה"
איילת שקד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי הלילה הסוער שהיה, בסופו הודיע יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לנשיא המדינה רובי ריבלין כי עלה בידו להקים ממשלה. לאורך היממה האחרונה עמדו מספר מכשולים בפני הקמת הממשלה, כשהעיקרי מהם היה מכיוונה של ח"כ איילת שקד מימינה. אשר דרשה בשעות שנותרו טרם ההכרזה כי היא דורשת את מקומה של מרב מיכאלי בוועדה למינוי שופטים. שקד הערימה קשיים על פתרונות שהוצעו בפניה כדי שתסכים לתמוך בממשלה, עד שהיה נדמה כי לא תהיה הכרזה על הקמתה.

רגע לפני קו הסיום הוצע פתרון שהיה מקובל על שקד, שאכן תמונה לחברה בוועדה אך ברוטציה עם מיכאלי ולכשתתחלף תשמש שקד כשרת המשפטים. רבים ממצביעי ימינה המאוכזבים, קיוו שהקשיים שמערימה שקד נועדו להפיל את הממשלה הנרקמת, אך התבדו לאחר שנמצא הפתרון.

שלומי לוי, הנמנה בין הבודדים שנחשבים למקורבים לשקד, אותה הוא מלווה מהרגע שנכנסה לפוליטיקה הארצית לפני שמונה שנים. על אף הקשר ההדוק ביניהם לוי נמנה בין המאוכזבים מהצטרפותה של שקד לממשלת השינוי.

"אתמול עוד נפגשנו" וניסיתי להשפיע על דעתה של שקד. מספר לוי לחדשות כיפה. "שאלתי את איילת מה הרציונל? והיא הסבירה לי על הסכנה ביציאה לבחירות חמישיות". לוי מספר כי על אף החזרה על ההסברים הקבועים של המפלגה מההיכרות האישית ביניהם הוא טוען כי שפת הגוף שלה מראה כי היא לא מסכימה לממשלת השינוי. הוא מאשר גם את הדברים כי "איילת לא רצתה בחודש האחרון את ממשלת השינוי, לצערי הרב קרו דברים מאז שהחזירו אותה למקום הזה". לוי טוען כי עד רגע זה לא קיבל תשובות מאיילת שהניחו את דעתו.

אתה לא מבין את הטענה שגם ממשלת ימין לא תקום, ושוב נצא לבחירות והמעגל האינסופי לא ינתק? 

"לא מחליפים פשע בפשע, בחירות חמישיות זה נורא אבל לא בשביל זה מקימים ממשלה עם אנשים שאני אפילו לא יכול לשמוע את הדעות הנוראיות שלהם. גם אם זה יימשך עשר מערכות בחירות לא נחליף את זה בממשלה כזו". 

אך למרות הביקורת של לוי הוא עוד מאמין בחברתו הוותיקה, "זה עוד לא נגמר, ואני מאמין שאיילת עוד תפיל את הממשלה, היא לא תתן לזה לקרות". לטענתו שקד תפרוש, וייתכן שתיקח את הצעת הליכוד, ובכך יסלח לה ואף תזכה לאהדה. "הצעת השיריונים תקפה לכלל חברי ימינה וטוב אם הם יקבלו אותה", טוען לוי.

אם אכן יסלח להם למה שלא ירוצו עצמאית שוב? אולי אתה רומז שלמעשה עתיד המפלגה אבוד ואין סליחה אמתית?  

"היא לא חייבת ללכת לליכוד, זה גם לא אסון אם היא תלך הביתה לשנה שנתיים עד שיגיע הזמן שלה, ואמרתי לה את זה. שלמה המלך אמר טוב שם משמן טוב, שררה זו לא תכנית עבודה, ולא צריך להתמכר אליה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן