בנט יצא להגנת ישראל אבל הביך את עצמו ברחבי העולם | צפו

בזמן מבצע שומר החומות יו"ר ימינה הרבה להתראיין לכלי תקשורת זרים כדי להילחם על שמה הטוב של ישראל בעולם. באחד מסרטוני ההסברה שלו, שולבו תמונות של עזה וארגון הטרור חמאס. טעות אחת קטנה גרמה לגולשים ברחבי העולם ללגלג עליו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/21 10:35 יט בסיון התשפא

בנט יצא להגנת ישראל אבל הביך את עצמו ברחבי העולם | צפו
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ימינה נפתלי בנט אוהב להשתמש באנגלית המצוינת שלו כדי להתראיין בכלי תקשורת זרים. במהלך מבצע שומר החומות הרבה בנט להתראיין, ויצא למעין "מסע הסברה" למען ישראל בעולם. ישראל ספגה לא מעט ביקורת במהלך המבצע ובנט שניסה להראות שליטה בסכסוך בין עזה לחמאס, ערך סרטון מרשים לכאורה שגרם לו למבוכה גדולה כשהופץ בעולם הערבי.

במהלך המבצע, הקומיקאי הבריטי ג'ון אוליבר, הרבה לתקוף את ישראל על התקיפות ברצועה. אוליבר פרסם סרטון שזכה לתפוצה רבה ברחבי העולם בו הוא מגנה את ישראל. כחלק ממסע ההסברה מיהר בנט להוציא סרטון נגד, אלא שהסרטון גרם לגולשים ערבים לתקוף את בנט על הבורות שלו.

במהלך הסרטון בו בנט ענה לאוליבר והגן על ישראל, הציג יו"ר ימינה תמונות מהעיר עזה אלא שאחת מהתמונות בהן השתמש, תמונה של בית החולים "שיפא" בכלל צולמה בפקיסטן, בה קיים בית חולים בשם זהה.

הטעות נבעה משום שפירוש המילה "שיפא" היא להחלים, וישנם לו מעט בתי חולים בשם שיפא ברחבי העולם הערבי. מי ששמו לב לטעות של בנט היו קודם כל גולשים פקיסטנים שראו את הסרטון. אח"כ גולשים רבים שיתפו את הטעות שעדיין לא תוקנה בטוויטר של בנט. 

לא רק בנט התראיין לתקשורת הזרה במהלך מבצע שומר החומות, ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת התראיין במהלך המבצע לCNN ועורר סערה כשאמר כי: "נתניהו הצית את האש בעצמו  ברגע שהבין שאינו יכול הלקים ממשלה. הוא אחראי לכל טיפת דם אשר נשפכת של יהודים ושל פלשתינים. כך שהאחריות על והאשמה הן עליו ועל ממשלתו". 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן