מנסור עבאס בפניה לנתניהו: "מאות יהודים ביצעו לינצ'ים והסתובבו עם רימונים"

יו"ר רע"מ במכתב חריף ושקרי לראש הממשלה והיועץ המשפטי לשעבר בו הוא מאשים את היהודים בפרעות בערים המעורבות. "והמשטרה לא עשתה להם דבר נגדם, אלא בחרה לנקוט ביד קשה אך ורק נגד צעירים ערבים"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 26/05/21 17:58 טו בסיון התשפא

מנסור עבאס בפניה לנתניהו: "מאות יהודים ביצעו לינצ'ים והסתובבו עם רימונים"
מנסור עבאס. מסלף את המציאות, צילום: Flash90

כמעט שבוע עבר מסיום מבצע "שומר החומות", וההשלכות לאירועים ברחבי הארץ עוד רחוקות מלהסתיים. היום (ד') חברי סיעת רע"מ, ובהם גם יו"ר הסיעה ח"כ מנסור עבאס, שלחו פניה לראש הממשלה, השר לביטחון פנים, היועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל. בפניה דורשים חברי רע"מ לחדול מעצירת ערבים שהיו שותפים בהתפרעויות ברחבי הארץ ובערים המעורבות.

"המשטרה פרסמה על התחלת מבצע חוק וסדר, וגם 'התגאתה' בכך שהיא ביצעה 1,550 מעצרים", נכתב בסעיף הראשון של מכתב הפניה. אלא שבמשך המכתב טוענים, באופן מסולף, חברי רע"מ כי הפורעים בכל תקופת המבצע היו בעיקר יהודים. "ברור לכל כי במאורעות האלימים השתתפו רבים מהצעירים היהודים, ואף ראינו בשידורים הישירים בטלוויזיה מליציות אזרחיות יהודיות עשרות צעירים שהסתובבו עם כלי נשק ורימונים, תקפו ערבים והטילו אימה בשכונות הערביות" כתבו בפניה.

צילום: ללא

צילום: ללא

במכתב חזרו על האישומים פעם נוספות והחמירו את התבטאויות: "חרף העבודה שמאות יהודים התפרעו, נהגו באלימות קשה קשה, ביצעו לינצ'ים והסתובבו עם כלי נשק ורימונים, המשטרה לא עשתה דבר וחצי דבר נגדם". עוד הוסיפו: "המשטרה בחרה לנקוט ביעד קשה אך ורק כנגד צעירים ערבים שהפגינו בתוך היישובים הערביים". בהמשך נכתב: "הזכות להפגין היא זכות יסוד בסיסית במשטר דמוקרטי גם אם היא אינה לרוחו של הרוב השולט". לבסוף דרשו לבטל לאלתר את המבצע השטרתי העוצר את המפרעים הערביים.