מנסור עבאס: "עלינו למנוע הסלמה נוספת שעלולה לגבות חיי אדם"

יו"ר מפלגת רע"מ אמנם לא מגנה את התקיפות, אך דורש לחדול אותם מיד: "אני קורא לכל המפגינים ולהביע את עמדתם באופן חוקי, בלי לפגוע בחיי אדם או ברכוש הציבורי והפרטי". האם זהו צעד ראשון לחידוש המגעים להקמת ממשלת שינוי?

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 12/05/21 00:01 א בסיון התשפא

מנסור עבאס: "עלינו למנוע הסלמה נוספת שעלולה לגבות חיי אדם"
מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מבצע "שומר החומות": יותר מ-130 רקטות נורו לעבר ישראל החל מהשעה 20:45, כאשר רבות מהן כוונו לאזור המרכז. אזעקות נשמעו בתל אביב, לוד, רעננה, רמת גן, חולון, נתניה וכן גם באשדוד ואשקלון. אך עד רגע זה לא נשמע שום גינוי של מנהיג ערבי, לרבות פוליטיקאים ערבים מכנסת ישראל. הלילה (ג') קריאה ראשונה בנושא מגיעה מיו"ר רע"מ מנסור עבאס.

"אני קורא להרגעת הרוחות. עלינו למנוע הסלמה נוספת שעלולה לגבות חיי אדם בשני הצדדים, ולאפשר חזרה לשגרת חיים נורמלית, במיוחד בימי רמדאן, ולאור ימי חג אלפטר וחג השבועות הקרובים" הודיע עבאס. עוד הוסיף: "אני קורא לשמור על מרקם היחסים הסובלני והעדין בין אזרחי המדינה היהודים והערבים, ודוחה כל תופעת האלימות". 

לסיום אמר: "אני קורא לכל המפגינים לממש את זכותם החוקית והלגטימית להפגין ולהביע את עמדתם באופן חוקי ואחראי, בלי לפגוע בחיי אדם אשר יהיו, או ברכוש הציבורי והפרטי". גינוי על האלימות אין בדבריו, אך הקריאה להפסקה היא הראשונה שנשמעה על ידי מנהיג ערבי. השאלה האם דבריו מהווים עבורו ועבור לפיד ובנט די נכונות לחזור למשא ומתן קואליציוני, או שבנט יעמוד על כך שעבאס צריך לגנות?