הפיצול בימינה | מתן כהנא תומך בבנט: "זה הזמן לממשלת אחדות"

לאחר הביקורת מצד חבר המפלגה ח"כ עמיחי שיקלי, על השותפות המסתמנת עם לפיד, יו"ר סיעת ימינה, ח"כ מתן כהנא, הביע את תמיכתו בבנט: "עכשיו נדרשת ממשלה בה כולם שותפים וכולם עובדים כדי לרפא את הפצעים"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/05/21 11:05 כה באייר התשפא

הפיצול בימינה | מתן כהנא תומך בבנט: "זה הזמן לממשלת אחדות"
צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

לאחר הביקורת מצד חבר במפלגת ימינה, ח"כ עמיחי שיקלי, על השותפות המסתמנת בין בנט ללפיד, יו"ר סיעת ימינה, ח"כ מתן כהנא, הביע את תמיכתו בבנט בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא קורא להקמת ממשלת אחדות.

כהנא אומר כי בנט עשה כל מאמץ להקמת ממשלת ימין, אך "כנראה שלנתניהו זה היה פחות דחוף. הוא בעיקר עסק בלגרור את ישראל לבחירות חמישיות", כלשונו. ההליכה כעת לממשלת אחדות היא עדיפה על פני בחירות חמישיות.

"שנתיים שהפוליטיקה הישראלית עסוקה בלחפש ולהדגיש את המשסה, המפריד והמבדל. שנתיים של קרע חברתי הולך ומעמיק. שנתיים שאנחנו נגררים מבחירות לבחירות בלי תקציב, בלי דיוני קבינט בלי ממשלה מתפקדת. יש כאלה שכנראה המצב הזה לא מפריע להם ומוכנים להמשיך בסדרה אין סופית של בחירות.  אנחנו החלטנו שזה מספיק. שמה שהיה הוא לא שיהיה", טוען כהנא.

עוד הוא מוסיף: "אנחנו מבינים שמה שנדרש כעת זו ממשלת אחדות. רחבה ככל האפשר. ממשלה שתשים סוף לרצף האין סופי של הבחירות. ממשלה שתתעסק במשותף ובמאחד. ממשלה שתדע להתמודד ביחד עם האתגרים האדירים הניצבים בפנינו. מבפנים ומבחוץ. ממשלה שתזכיר לכולנו שדעותינו שונות אבל אנחנו אחים, ואחים לא מחפשים איך להכריע. עם אחים מנסים למצוא איך להתפשר".

 

 

כהנא לא מתעלם מהביקורת מימין: "נכון, הממשלה הזו כנראה לא תהיה ממשלת החלומות של הימין. אבל... הממשלה הזו גם לא תחתום על הסכמים מסוכנים כמו אוסלו, לא תשחרר אלפי מחבלים, לא תחבק רבי מרצחים כמו ערפאת, לא תמסור את חברון, לא תצביע בעד בגירוש יהודים מביתם, ולא תעשה הרבה מאוד דברים שעשה.... כן -  בנימין נתניהו. כאמור, היא לא תהיה ממשלת החלומות. לא של הימין ולא של השמאל".

לבסוף, כהנא מתעקש כי ממשלת אחדות היא הנצרכת ביותר כעת: "כולם מבינים שזה צו השעה. שעכשיו נדרשת ממשלה בה כולם שותפים וכולם עובדים כדי לרפא את הפצעים. כולם עובדים כדי לקדם את הדברים עליהם כולנו מסכימים. אתם כמוני יודעים - יש רבים כאלה. זה הזמן לממשלת אחדות".