יממה להמלצות לנשיא: הפלונטר רחוק מלהיפתר

אמש נועדו בנט ולפיד על האפשרות להקים קואליציה יחד, אך השניים יצאו ללא הודעה רשמית. בינתיים על הימין להחליט האם לאפשר בכל זאת למנסור עבאס להשלים לקואליציה, מנגד האם מחנה השינוי יצליח לשכנע את בנט להיכנס לממשלה שרובה שמאל

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 04/04/21 07:28 כב בניסן התשפא

יממה להמלצות לנשיא: הפלונטר רחוק מלהיפתר
יגיעו להסכמות? לפיד ובנט, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

מחר (ב') יגיעו הסיעות השונות אל בית הנשיא, רובי ריבלין, ויתנו את הלצותיהם מי לדעתם צריך להקים ממשלה. המשימה בסבב בחירות זה היא קשה מתמיד, כשלא צפוי להיות מועמד שיזכה בהמלצה של 61 חברי כנסת, מה שיתיר את בחירת הרכבת הממשלה לשיקוליו הפרטיים של הנישא.

הערכות הן שיהיו שלושה מועמדים שיקבלו את ההמלצות והם, נתניהו שיקבל את תמיכת החרדים והציונות הדתית. השני יהיה לפיד שיקבל את תמיכת העבודה, ישראל ביתנו, מרצ וייתכן גם את ההמלצה של תקווה חדשה והרשימה המשותפת. המועמד השלישי יהיה נפתלי בנט שיקבל את המלצת מפלגתו בלבד. רע"מ צפויה להיות המפלגה שלא תמליץ על אף מועמד. אך דברים עוד עשויים להשתנות ביממה הקרובה.

אמש (ש') נפגשו יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במטרה להגיע להסכמות, הפגישה בין השניים ערכה שעתיים וחצי ללא הכרזות רשמיות. בנט נמצא בנקודת מפתח אך פחות מכריעה ממה שהיה נדמה. מן הצד האחד עומדת בפניו האפשרות להיות ראש ממשלה כחלק מרוטציה עם לפיד, אך זו עשויה להיות ממשלה עם רוב מכריע לשמאל. מנגד עומדת לפניו האפשרות להיות בעל השפעה רבה בממשלת הימין-חרדים תחת נתניהו, אך גם אם יצטרף עדיין אין להם יחדיו 61 מנדטים, כשעל הפרק הדילמה לקבלת תמיכה ממפלגת רע"מ.