סער קורא ללפיד לוותר לבנט - לפיד בתגובה: מוכן לוויתרים כואבים

כחלק מהמירוץ להשגת ממליצים, סער קרא ללפיד לוותר על האגו על מנת להקים ממשלה. לפיג הגיב לקריאתו והבהיר: "נהיה מוכנים לויתורים כואבים, העיקר להקים ממשלת שינוי"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 30/03/21 22:44 יז בניסן התשפא

סער קורא ללפיד לוותר לבנט - לפיד בתגובה: מוכן לוויתרים כואבים
סער ולפיד, צילום: Miriam Alster&Yossi Aloni/Flash90

שבוע בדיוק לאחר יום הבחירות והמגעים להקמת ממשלה בשיאם. על אף המפגשים הרבים בין המפלגות השונות, בגוש מתנגדי נתניהו טרם החליטו על מנהיג הגוש והמועמד שעליו יש להמליץ לנשיא ריבלין. חילופי דברים בין גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה, ויאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, מצביעים על כך.

סער קרא היום (ג') ללפיד לוותר על האגו, במטרה להקים ממשלה. "בליל הבחירות, לפני שבוע, הודעתי שנפעל, ללא אגו, להקמת ממשלת שינוי. חלון ההזדמנויות מוגבל בזמן", צייץ סער בחשבון הטוויטר שלו. "אני ויתרתי על האגו. עכשיו תורך", הוא קרא ליו"ר יש עתיד. בקריאה זו של סער נראה שהוא משדל את לפיד לוותר לבנט על המקום הראשון ברוטציה לראשות הממשלה, שסביבה נסובים הוויכוחים בדרך להסכמה בגוש.

 

 

לפיד הסכים עם הדברים ואמר: "אין דבר שאני לא מוכן לבחון, אין אבן שלא נהפוך, אין אפשרות שלא נשקול כדי להקים את ממשלת השינוי ולהוציא את נתניהו מבלפור". יו"ר יש עתיד הבהיר את מטרתו: "אמרתי בזמן מערכת הבחירות, ואני אומר גם עכשיו –המדינה חשובה יותר מהשאיפות האישיות שלי, או של כל אחד אחר". 

 


 
עוד הוסיף לפיד: "המשימה של "גוש השינוי" לשבוע הקרוב היא למנוע את הסכנה שהנשיא יטיל על נתניהו את הקמת הממשלה. כדי שזה לא יקרה, כל מפלגות "גוש השינוי" צריכות להמליץ על יש עתיד, המפלגה הגדולה בגוש. מרגע שיתחיל התהליך, הכל יהיה על השולחן. נהיה מוכנים לויתורים כואבים, העיקר להקים ממשלת שינוי וללכת לעבוד כדי לרפא את המדינה משנתיים של משבר חברתי ופוליטי".

עם זאת, סער שלל את התגובה של לפיד לדבריו ואמר לו כי "שלב הויתורים הוא עכשיו. אחר כך עלול להיות מאוחר מדי".