סיום ספירת הקולות| מנכ"לית וועדת הבחירות: עד שישי בצהריים נסיים לספור

עו"ד אורלי עדס פתחה את יום הבחירות בהערכה לגבי סיום ספירת הקולות ושיחררה מסר מרגיע לגבי טוהר הבחירות

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 23/03/21 08:23 י בניסן התשפא

סיום ספירת הקולות| מנכ"לית וועדת הבחירות: עד שישי בצהריים נסיים לספור
יום הבוחר, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

זהו יום הבוחר: מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, פתחה הבוקר (ג') את יום הבחירות ונתנה את הערכתה לגבי סיום ספירת הקלפיות. בראיון לגל"צ אמרה עו"ד עדס על הספירה: "עושים את כל המאמצים כדי שזה יקרה עד ליום שישי בצהריים, למרות התהליך המורכב של ספירת המעטפות הכפולות - שמספרן המוערך הוא 500-600 אלף. יכול להיות שנוכח הירידה בתחלואה יפחת גם מספר המעטפות הכפולות".

כמו כן, התראיינה מנכ"לית וועדת הבחירות גם לרשת ב' וסיפרה על המאמצים של הוועדה לשמירה על טוהר הבחירות: "כל מה שעשינו בחודשים האחרונים זה לחזק את שכבות ההגנה למניעת האפשרות לפגיעה בטוהר הבחירות. כמעט בכל קלפי יש מצלמת גוף למפקח, ובמקרים חריגים הטיפול יעשה בזמן אמת - גם מהלך הספירה יתועד כולו".

בנוסף הדגישה עו"ד עדס כי "ועדת הבחירות היא הגוף היחידי במגרש הפוליטי שאינו פוליטי. כל הפעולות הן בהתאם להוראות הדין. וככל שהן אינן מוצאות חן - מוזמנת הכנסת לשנות את חוק התעמולה".

 

צילום: מירי שמעונוביץ

 

בתוך כך, התקבלו דיווחים מקלפיות שונות ברחבי הארץ, על נפילת מתחמי הצבעה ייעודים למאומתים ומבודדים, ועל קריסת אוהלי ההצבעה בגלל מזג האוויר ההפכפך והרוחות העזות בשעות אלו.