דרעי: "כשהממשלה תקום גם סער יבוא"

המפלגות החרדיות מתייחסות למגעים ביניהן לגדעון סער, הן בישיבה יחד בקואליציה והן בישיבה תחת לפיד כראש ממשלה. השר דרעי: סער עושה מאמצים להסכם-בלוק עם החרדים | סער מכחיש את הדברים

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 07/03/21 23:11 כג באדר התשפא

דרעי: "כשהממשלה תקום גם סער יבוא"
סער ודרעי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

15 ימים לבחירות, והתמרונים - וההכחשות, של הרגע האחרון ממשיכים להיחשף. בכירים במפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, מגלים מגעים שהתגלו ביניהן לגדעון סער, יו"ר מפלגת תקווה חדשה.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, התראיין היום (א') ברשת ב' ואמר כי הוא אינו פוסל את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, אך טוען כי הוא לא רואה תסריט שבו מפלגתו יושבת בממשלה תחתיו: "ראש הממשלה הבא יהיה נתניהו עם החרדים, הדתיים ובנט, וגם סער יבוא". עוד הוסיף: "אני מעולם לא פסלתי את לפיד, זה הוא פסל אותי ועכשיו הוא מתעלם ממני". עוד הוסיף דרעי ואמר: "לסער ובנט יש סיכוי לגרד את מספר חד-ספרתי של מנדטים. לא פוסל שש"ס תהיה מפלגה יותר גדולה מהם".

על אף דבריו ברשת ב', כנגד סער, בראיון לתחנה המתחרה גל"צ, אמר דרעי שסער ניסה להגיע עם המפלגות החרדיות להסכם: "סער לא באמת מאמין שהחרדים סוחטים את נתניהו, אחרת הוא לא היה עושה מאמצים להסכם-בלוק עם החרדים".

כמו כן, הוסיף יו"ר ש"ס והתייחס לסיכויי תקווה חדשה לעמוד בראשות הממשלה: "אין לתקווה חדשה זכות קיום לקבלת מצביעים מהשמאל או מהימין, אלא אם יוכיחו שהם יכולים להקים ממשלה. סיכוי לא קטן שש"ס תהיה יותר גדולה מתקווה חדשה וימינה. הם יסיימו עם מספר חד ספרתי של מנדטים".

 

הציבור המסורתי נמצא בליכוד

בהמשך הערב, העיתונאי מיכאל שמש פרסם גם הוא על ניסיונות בתקווה חדשה לקבל תמיכה מצד החרדים. ‏בכירים במפלגות החרדיות סיפרו כי גדעון סער ביקש  מהם לא לפסול ישיבה עם לפיד כדי לא למנוע אפשרות להרכיב ממשלה חלופית אחרי הבחירות. אולם, סער הכחיש את הפרסום.

גם יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, התייחס לסער, מוקדם יותר היום בוועידת המשפיעים של ערוץ 12: "אנחנו הולכים עם נתניהו בגלל שהציבור המסורתי נמצא בליכוד. הלכנו גם עם ראשי ממשלה אחרים ואני לא איש ימין מי יודע מה, אבל אני הולך עם הימין והליכוד". על סער אמר גפני: "חבל שהוא לא מקבל ממני עצות, דברים שהוא אומר אפשר להגיד יותר בעדינות".

 

גפני בוועידת המשפיעים

גפני בוועידת המשפיעיםצילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן