השר ביטון: "האפשרות ליצור שותפות בגוש להחלפת נתניהו קשה מאוד"

על רקע הסקרים הלא מחמיאים המעמידים את כחול לבן על גבול אחוז החסימה, השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מתחייב: "אין מצב שכחול לבן תבנה שותפות חדשה עם נתניהו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/03/21 08:44 יח באדר התשפא

השר ביטון: "האפשרות ליצור שותפות בגוש להחלפת נתניהו קשה מאוד"
השר מיכאל ביטון, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

על פי הסקרים האחרונים, כלל לא בטוח שמפלגת כחול לבן תעבור את אחוז החסימה, אך הדבר לא מפריע לשר לנושאים אסטרטגיים והשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, לצאת בהכרזות, והבוקר (ג') הוא אמר בראיון בגל"צ כי "אין מצב שכחול לבן תבנה שותפות חדשה עם נתניהו".    

בדבריו התריע ביטון מפני בחירות נוספות, עוד מספר פעמים. "המקרה הסביר ביותר הוא שתהיה כאן ממשלת מעבר עוד פעמיים-שלוש. האפשרות ליצור שותפות בגוש להחלפת נתניהו קשה מאוד".

על השותפות הנוכחית אמר אתמול ביטון בראיון ל-103FM: "אני חושב שלא טעינו שנכנסנו לממשלה כי לקחנו חצי מהשלטון ורואים כל שבוע איך אנחנו תופסים קצר את בנימין נתניהו. זו פעם ראשונה בחיים שהוא לא יכול להעביר החלטת ממשלה בלי אישור של בני גנץ. לכן חשוב שבני יישאר גם בממשלות מעבר כי זאת התכנית של ביבי, שיודע שללפיד אין סיכוי להקים ממשלה וכלן הוא אומר בממשלת מעבר אני רוצה להיות לבד".

ביטון אמר כי הטעות היחידה שעשו בכחול לבן, "זה לא לצאת למלחמה בליכוד ביום כניסתנו לממשלה, ולמה לא נכנסנו למלחמה? רצינו לתת שקט לאזרחים, לתת שפיות. נטפל בקורונה. בלענו את הרוק שלושה0ארבעה חודשים וראינו מעשים שלא יעשו, ראינו אישור למכירת מטוסים למדינה ערבית בלי אישור שלנו, ראינו תופעות קשות ושתקנו כדי לתת לאזרחים שפיות ושקט".

"ביום שהבנו שראש הממשלה לא מתכוון לעבוד למען האזרחים בקורונה, אלא למען עצמו, והשיא היה אי העברת תקציב - זה ממש לבגוד באינטרס הכלכלי והציבורי. ואז אמרנו הממשלה הזאת לא יכולה להתקיים וכל עוד נגזר עלינו להיות איתו בממשלת מעבר, אנחנו נוציא ממנה את המקסימום עבור האזרחים".

על מכתב הקצינים שקורא לגנץ להניח את המפתחות בשל האפשרות שכחול לבן לא תעבור את הממשלה, אמר: "המכתב הזה הוא חוצפה והתנהגות לא ראויה. ב-200,000 מצביעים של כחול לבן יש הרבה קצינים, אלפי קצינים מצביעים לגנץ. תצביעו למי שאתם רוצים. לא ראיתי אתכם קוראים למרצ לא לרוץ, היא במצב הרבה יותר קשה מאיתנו. זה מכתב פוליטי."