גנץ לנתניהו: "קיים דיון על העברת חיסונים מישראל למדינות זרות"

שר הביטחון דורש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לדון בהעברת החיסונים הישראלים למדינות זרות- קבלת ההחלטות ללא אישור בהתאם למנגנונים הדמוקרטים מעלה חשש לפגיעה ביחסי החוץ ובביטחון המדינה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 25/02/21 15:47 יג באדר התשפא

גנץ לנתניהו: "קיים דיון על העברת חיסונים מישראל למדינות זרות"
נתניהו וגנץ, צילום: Israel Sellem

שר הביטחון בני גנץ פנה היום (ה') לראש הממשלה נתניהו בדרישה לעצור מידית את תהליך העברת החיסונים שרכשה מדינת ישראל למדינות זרות ולכנס את הקבינט המדיני- ביטחוני לדיון דחוף בנושא. במכתב, המופנה לראש הממשלה, לראש המל"ל וליועץ המשפטי לממשלה, כתב גנץ כי: "בעוד שאספקת החיסונים לצוותי הרפואה ברשות הפלשתינית, בוצעה לאחר הליך סדור, ולאור צורך רפואי מובהק של מדינת ישראל, אספקת חיסונים למדינות נוספות בעולם לא הועלתה מעולם לדיון בפורומים הרלוונטיים.

עוד נכתב: "מלאי החיסונים הינו נכס של מדינת ישראל והאמירה בהודעתך, לפיה "הצטברה כמות חיסונים שלא נעשה בה שימוש", בעוד שמרבית האוכלוסייה בישראל טרם התחסנה בחיסון השני, הינה שקרית". גנץ ציין במכתבו כי פנה גם ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שיבחן את הנושא וטען כי "מדובר בהחלטה מדינית-ביטחונית משמעותית, ובהתאם לכך, היא צריכה להתקבל לפי ההליכים הקבועים בדין".


להורדת הקובץ

שר הביטחון הזכיר במכתבו כי: "לא מדובר בפעם הראשונה שהחלטות ביטחוניות ומדיניות משמעותיות מתקבלות מאחורי גבם של הגורמים הרלוונטיים במדינת ישראל, תוך פגיעה אפשרית בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלה, ובשלטון החוק. דפוס זה פוגע ביכולתנו לנהל את המדינה באופן תקין בתחומים הרגישים ביותר שלפתחינו."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן