גדעון סער: "נפעל על מנת שבשנים שנותרו לניצולי השואה הם יחיו בכבוד"

יו״ר מפלגת תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער וסגן יו״ר תקווה חדשה זאב אלקין ערכו סיור במוזיאון ״שם עולם״ בכפר הרא״ה, לציון היום הבינלאומי לזיכרון השואה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/21 18:52 יד בשבט התשפא

גדעון סער: "נפעל על מנת שבשנים שנותרו לניצולי השואה הם יחיו בכבוד"
צילום: תקווה חדשה

היום אחר הצהרים קיימו יו״ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער וסגן יו״ר המפלגה זאב אלקין סיור במוזיאון ״שם עולם״ בכפר הרא״ה, לציון יום השואה הבינלאומי, ונטעו במקום עץ עם נציגי הדור השני לשורדי השואה. את הסיור ליוו הרב אברהם קריגר, ראש המרכז הבינלאומי ״שם עולם״, וצבי צויבל, מנכ״ל מפעלות הציונות הדתית. 

השניים קיבלו סקירה מפי הרב קריגר על המוצגים במוזיאון ולאחר מכן קיימו דיון קצר באנטישמיות בת זמננו ובצורות ובפנים החדשות שהיא לובשת בעת החדשה.  

בסיום המפגש אמר יו״ר תקווה חדשה, גדעון סער כי: ״אנחנו זוכרים את החשיבות הגדולה של ׳והגדת לבנך ביום ההוא’, של העברה מדור לדור של הטרגיה הנוראית שעבר עמנו, שכמוה לא הייתה בתולדות העמים. המצווה הנוספת שאנו מצווים מגולמת במילים ׳לעולם לא עוד׳. חזרנו לארץ ישראל, הקמנו את מדינת ישראל והיום יש לנו את הכוח להגן על עצמנו בכוחות עצמנו. יש לשמור על כוח זה ולחזקו, כי זה  מה שמבטיח שמה שקרה על אדמת אירופה לא יקרה עוד לעולם״.

סער הוסיף ואמר כי ״60,000 ניצולי שואה חיים מתחת לקו העוני ויש לנו כלפיהם מחויבות מוסרית אדירה. נפעל על מנת שבשנים שנותרו להם הם יחיו בכבוד ויינתן מענה לצרכיהם״.  סגן יו״ר תקווה חדשה, זאב אלקין, הוסיף ואמר כי ״אין סמלי מביקור דווקא במקום הזה. עולם שלם של רוח הושמד על אדמת אירופה ומכאן, מכפר הרא״ה, נפוצה בשורת התורה של הציונות הדתית לכל הארץ״.