מיקי זוהר: כחול לבן מוכנים לסכן את בריאות האזרחים בשביל הבחירות

יו"ר הקואליציה תוקף את השותפה לממשלת האחדות המתפרקת, ואומר כי בכחול לבן מתנגדים לכל פשרה שמוצעת בעניין חוק הקנסות, ומנגד, "הליכוד מתעקש על חוק ברור שיכלול קנסות כבדים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/01/21 09:48 יד בשבט התשפא

מיקי זוהר: כחול לבן מוכנים לסכן את בריאות האזרחים בשביל הבחירות
מיקי זוהר תוקף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, תקף הבוקר (ד') את מפלגת כחול לבן, וטען כי חבריה אינם מוכנים להגיע לפשרה שתרכך את חוק הקנסות על הפרת תקנות הקורונה. "‏כחול לבן מתנגדים לכל פשרה שמוצעת בעניין חוק הקנסות, הם מוכנים לסכן את בריאותם של כל אזרחי ישראל בשביל קמפיין הבחירות שלהם". 

מנגד, אמר זוהר: "הליכוד מתעקש על חוק ברור שיכלול קנסות כבדים שיינתנו ע"י קצין משטרה למוסדות חינוך שנפתחים בניגוד להנחיות, ואף צווי סגירה מנהליים במקרה הצורך אחרי מתן הקנס". 

אתמול, במהלך הדיון הארוך בוועדת חוקה הציע זוהר פשרה. "אני מציע פשרה, אולי באמצעותה נוכל להגיע להבנות, שהסגירה יכולה להגיע רק אחרי מספר קנסות". זוהר הסביר: "זאת אומרת שאם מקום מסוים נקנס פעם אחת עדיין לא יוכלו לסגור אותו, נקנס פעם שניה אולי זה כבר השלב שצריך יהיה לסגור אותו או אם הוא נקנס פעם שלישית ולא סגר - אז יהיה צו מנהלי שמאפשר לסגור בכוח".

זוהר הוסיף כי "יכול להיות שבפשרה כזאת נוכל גם להשיג את מטרת ההנחיות, שאנשים יפעלו בהתאם לחוק ולא יפרו את ההנחיות, וגם לא נגיע למצב שבו בתוך החברה החרדית יתעורר איזה שהוא מן שיח שרוצים לסגור תלמודי תורה ולפגוע בלימוד תורה".

"זה הרעיון שאני מציע ואני מקווה שהוא יישמע. אם תרצו לקדם את זה אני פה. אם לא אז תמשיכו את הדיון, תנסו להגיע להסכמות, וכשתצטרכו אותי אתם יודעים איפה להשיג אותי", סיכם את דבריו אתמול. 

מוקדם יותר אתמול אמר שר הביטחון בני גנץ: "כשהליכוד יפסיקו עם התחמונים ויחליטו לעבור למעשים, אז נכנס את הממשלה. דין בני ברק ובית"ר עלית כדין הרצליה וראשל"צ".