אהוד ברק הודיע: "לא אתמודד לראשות העבודה"

ראש הממשלה לשעבר, שבימים האחרונים הוזכר שמו כמועמד אפשרי בפריימריז במפלגה, הודיע כי לא יתמודד: "לא עלה בידי להביא לכך שנדע, כבר כעת, כי בידינו להוביל לאיחוד במערך מפלגות משולש ובו ׳יש עתיד׳, ׳הישראלים׳, ׳העבודה׳ וחלק מהמפלגות החדשות שקמו בגוש לאחרונה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/01/21 20:16 ה בשבט התשפא

אהוד ברק הודיע: "לא אתמודד לראשות העבודה"
אהוד ברק, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר ומי שהיה פעמיים יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, הודיע הערב (ב') כי לא יתמודד בפריימריז הקרובים לראשות המפלגה. שמו של ברק, שהתמודד לכנסת בבחירות ספטמבר 2019 במסגרת 'המחנה הדמוקרטי', עלה בימים האחרונים כמי שצפוי להתמודד על התפקיד, ופורסם כי ח"כים לשעבר ופעילים במפלגה דוחקים בו לשוב ולהתמודד.

העליון אישר: הפריימריז במפלגת העבודה - יתקיים כסדרו

בפוסט שפרסם הערב כתב ברק כי בשל חוסר היכולת להביא לאיחודים בגוש המרכז-שמאל, הוא לא יתמודד על התפקיד. לדבריו, "השיקול העיקרי לנגד עיני הוא הסיכוי לאחד גוש גדול שיוביל להקמת ממשלה שתתמודד עם עומק המשבר האנושי-כלכלי, עם תעתועי הקורונה ועם שיקום אמון האזרחים בשלטון ובמוסדות הדמוקרטיה‪.‬ אני מתכוון לכינון ממשלה, שתפקיד מרכזי בהקמתה יהיה לגוש שלנו, שמאמין בבטחון לפני הכל, בשלמות העם שקודמת לשלמות הארץ, בהכרזת העצמאות כמסד ערכינו ובבעלותם של האזרחים על הישגיה של ישראל ועל פירותיהם. 

עם זאת, כותב ברק: "בבירור שערכתי עם כמעט כל הנוגעים בדבר, מצאתי הרבה רצון וכוונות טובות אך עדיין לא את ההבשלה הדרושה להכרעות על כינון גוש כזה. לא עלה בידי להביא לכך שנדע, כבר כעת, כי בידינו להוביל לאיחוד במערך מפלגות משולש ובו ׳יש עתיד׳, ׳הישראלים׳, ׳העבודה׳ וחלק מהמפלגות החדשות שקמו בגוש לאחרונה, איחוד אשר בעיני הוא תנאי הכרחי להחלפתו של השלטון.
בלב כבד, בתנאים האלה הגעתי למסקנה שלא יהיה נכון שאעמיד את מועמדותי בבחירות ליו״ר ׳העבודה׳.

הוא הוסיף לסיום: "אני מאחל לכל המתמודדים ולמפלגה וחבריה, התמודדות הוגנת ובחירה מהירה ונכונה של היו״ר/ית הבא/ה. אני מביע תקוותי שאכן יימצאו טרם הגשת הרשימות, אצל הנוגעים בדבר, בהירות הראיה וכוחות הנפש לכונן את האיחוד הנדרש הזה לטובת כל אזרחי ישראל". 

הפריימריז במפלגת העבודה יתקיימו ב-24 בינואר, יום ראשון הקרוב, וצפויים להתמודד בהם, נכון להיום, ח"כ מרב מיכאלי וגיל ביילין.