דני דיין: "כל מפלגה שישבה בקואליציה עם נתניהו תשב בקואליציה אתנו"

חבר רשימת תקווה חדשה התראיין לכיפה והתייחס לשותפים הפוטנציאלים להקמת קואליציה : "לא חושב שמרצ יסכימו לשבת אתנו. בנט הוא שותף פוטנציאלי". על מקומו ברשימה הסופית: "גדעון סער הבטיח לי מקום ריאלי"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 17/01/21 11:36 ד בשבט התשפא

דני דיין: "כל מפלגה שישבה בקואליציה עם נתניהו תשב בקואליציה אתנו"
דני דיין, צילום: נועם מוסקוביץ

ראש מועצת יש"ע לשעבר, ומי שרץ בבחירות הקרובות ברשימת תקווה חדשה, דני דיין, התראיין הבוקר (א') לכיפה וקרא לציונות הדתית להצביע למפלגה. ברשימה נכון לעכשיו ישנו נציג אחד בלבד לציונות הדתית, זאב אלקין, אך לפי דיין "יבואו עוד נציגים מהציונות הדתית למפלגה". דיין טוען כי בתקווה חדשה מקדמים את הערכים שהציונות הדתית מאמינה בהם.

מאז שהקים גדעון סער את המפלגה נכנסת רשימה של אנשים נוספים ורבים, אך סדר המקומות שלהם טרם נחשף. "אינני דואג למקומי האישי ברשימה, נכנסתי לתקווה חדשה כי אני מאמין במפלגה" אומר דיין אך מוסיף "גדעון סער הבטיח לי כי מקומי ברשימה יהיה ריאלי". דיין מאמין כי סער הוא זה שיקים ממשלה "לגדעון סער אחרי תוצאות הבחירות תהיה לו יותר מאפשרות אחת לקואליציה והוא ייבחר את מי שיסכים להיות חלק מהערכים של המפלגה".

זה אומר שמרצ היא אופציה? 

"אני לא מאמין שמרצ יסכימו לערכים שלנו, לכן אני בספק שהיא תהיה אתנו בקואליציה. אנחנו מאמינים שכל מי שישב בעבר עם נתניהו בקואליציה יוכל לשבת גם עם גדעון סער".

גם נפתלי בנט?

"בוודאי שגם בנט. הוא שותף פוטנציאלי".

אבל אתה רק בשבוע שעבר יצאת נגדו ואמרת שהוא כמו שעון?

"לא תקפי, רק עקצתי אחרי הדברים שהוא אמר עליי בעבר. אני גם לא חוזר בי על הדברים שאמרתי, אבל יום אחד הוא מפלגה דתית, אחר כך איש 'לחם עבודה', אחר כך שוב ציונות דתית. אבל למרות כל זאת אני עדיין חושב שמי שישב בעבר עם נתניהו יישב גם אתנו".

לא חוזר מהדברים שאמר עליו. בנט ודיין

לא חוזר מהדברים שאמר עליו. בנט ודייןצילום: Miriam Alster/FLASH90

דני דיין היה חבר בבית היהודי אבל מגדיר שמפלגתו הביתית היא ה"תחיה", שרק לאחר שהרב ולדמן לחץ עליו הוא נכנס לבית היהודי. "היחידי שאני יכול לקרוא לו מורי ורבי, הרב אליעזר ולדמן, אמר לי בזמנו שכשנפתלי בנט עומד בראש הבית היהודי, אז היא תהיה התחיה 2. הצטרפתי אבל גילתי במקום התחיה גרסה ב' זו הייתה המפד"ל גרסה ג'". דיין טען כי בסופו של דבר לא הרגיש בנוח עם הערכים שם ולכן פרש "כעת מצאתי בית חדש בו אני יכול להביע את דעותיי בגלוי".