מתן כהנא משיב לסמוטריץ': "זה לא הזמן לפיצולים"

ההתכתבות הפומבית בין יו"ר האיחוד הלאומי לח"כ מהימין החדש נמשכת, על רקע המגעים לריצה משותפת בציונות הדתית: "הקו שאתה חותר אליו ישאיר לנצח את הציונות הדתית כמפלגת שוליים"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/01/21 12:09 כז בטבת התשפא

מתן כהנא משיב לסמוטריץ': "זה לא הזמן לפיצולים"
כהנא וסמוטריץ', צילום: כיפה

כהנא משיב לסמוטריץ'. אחרי הפוסט שכתב אמש (א') בצלאל סמוטריץ' בתגובה לפוסט שפרסם מוקדם יותר מתן כהנא, על רקע הניסיונות להגיע לריצה משותפת בציונות הדתית, כעת הגיע תור כהנא להשיב.

סמוטריץ': "כבר שלושה חודשים אני מתחנן בפני נפתלי להמשיך באותה הדרך"

"ערכי הציונות הדתית תמיד יהיו לנגד עיניי ותמיד יהיו המצפן שלי", כתב כהנא. "אבל.. בעת הזו הבית בוער. ישראל בשיאו של המשבר הכלכלי הגדול בתולדותיה והשסע בעם מקצין ומחריף. את השבר הזה חייבים לתקן. בעת הזו, להביא פרנסה למאות אלפי בתי אב שעולמם קרס ולאחות את השסעים בעם זה הדבר הדחוף. זה הדבר שמייצג יותר מכל את ערכי הציונות הדתית".

לדברי כהנא, "לרגע לא נטשנו את שאר ערכי הימין האידאולוגי והציונות הדתית. ריסון בג"צ, המשילות בנגב ובצפון, ריבונות ביו"ש וחיזוק זהותה היהודית של מדינת ישראל ימשיכו תמיד להיות נושאים יסודיים שהטיפול בהם קריטי למדינת ישראל".

לאחר מכן קרא כהנא לסמוטריץ': "בצלאל אחי היקר, בראייתי אתה מפספס שינוי היסטורי. הקו שאתה חותר אליו ישאיר לנצח את הציונות הדתית כמפלגת שוליים שמשפיעה ברמה כזו או אחרת על ההנהגה. אנחנו חושבים שהגיעה העת שאנחנו נהיה ההנהגה. הרצון להשאר לנצח "מפלגה משפיעה" הוא אנטי-תזה לרעיון הבסיסי של להוות גשר בין הציוני לדתי.

"להישאר במרחב הסקטוריאלי זה קל ונוח אבל ישאיר אותנו קטנים ומעוטי השפעה". טוען כהנא. "אני חושב שאתה והציבור שאתה מייצג נחוצים למהלך הזה. הקול שלך חשוב, הקהל שאתה מייצג חשוב מאוד ויכולותיך כאיש ציבור כבר ידועות לכל. אם תחליט לפצל את הציונות הדתית כדי לחזור אל הישן והמוכר (כפי שהגדרת), זה יפגע גם במהלך ההיסטורי וגם בציונות הדתית".

לסיום כתב: "זמנים מאתגרים לפנינו. זה לא הזמן לפיצולים. זה הזמן לבוא יחד בכוח גדול.
לגשר. לאחד. זו דרכה של הציונות הדתית. מעומק הלב אני קורא לך - הבן את גודל השעה - בא נלך יחד. למען הציונות הדתית, למען ערכיה ולמען עם ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן