בני גנץ חוזר לסיסמתו הישנה: "סיום דרכו של נתניהו הוא ההישג הגדול ביותר של כחול לבן"

שר הביטחון הודיע כי ימשיך לריצה נוספת בבחירות הבאות, זאת במקביל להצהרה של ניסנקורן שרץ במפלגתו החדשה של רון חולדאי. גנץ תוקף את נתניהו כבעבר אך לא מתייחס כלל לכך ששישה מבכירי המפלגה לא ימשיכו לרוץ עמו

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 29/12/20 20:03 יד בטבת התשפא

בני גנץ חוזר לסיסמתו הישנה: "סיום דרכו של נתניהו הוא ההישג הגדול ביותר של כחול לבן"
בני גנץ חוזר למסר "רק לא ביבי", צילום: אלעד מלכה

יו"ר כחול לבן שר הביטחון, בני גנץ, יצא הערב (ג') בהצהרה כשהוא בעמדת חולשה, עם סקרים לא מחמיאים ועם מחסור חמור של חברי מפלגה שנוטשים. לאורך הצהרתו מודיע גנץ כי הוא יתמודד גם בסבב הבחירות הקרוב, עם אותה הבטחה ישנה כי יחליף את ממשלת נתניהו. במקביל הערב ישא הערב הצהרה גם חבר כחול לבן לשעבר, אבי ניסנקורן, שפרש מהמפלגה וירוץ יחד עם רון חולדאי במפלגת שמאל חדשה.  

בתחילת נאומו חושף את סיסמת הבחירות הישנה שלו החלפת שלטון נתניהו: "נקודת האור המחכה לכולנו במערכת הבחירות הקרובה היא שבסופה נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו, יסיים להקריב את עתיד ישראל למען עתידו האישי המשפטי והפוליטי". עוד הוסיף גנץ: "רבים ניסו מיליונים ביקשו את זה שנים של תקוות להזיז אותו לתפקידו יבואו לקיצן אחרי הבחירות. סיום דרכו הפוליטית הוא ההישג הגדול ביותר של כחול לבן, אך לא הישג יחיד כחול לבן פרצה את הדרך לכך, כחול לבן הצילה את המדינה".

גנץ התייחס למחיר הפוליטי בחבירה לנתניהו: "נכון, נשכבנו על הגדר. יש האומרים שנשכבנו על הרימון. נכון אנחנו משלמים עכשיו מחיר פוליטי כבד מאוד. ידענו מיהו נתניהו לפני שנכנסנו. ידענו שאין טיפת אמת בדרכו. לא עבר יום אחד בממשלה הזו שבה נתניהו באמת ראה בנו שותפים או באמת ראה את טובתכם. הותקפתי ואני מותקף מדי יום בעודי בולם את המהלכים המסוכנים שנתניהו הוביל כאן. רבים אמרו את המושג מתאבד פוליטי. זה לא עניין אותי אז וזה לא מעניין אותי גם היום".

גנץ ניסה במהלך נאומו למנות את הישגיו מול מבקריו מהתקשורת: "לכל הבכיינים והפחדנים הגיע העת להתעמת עם העובדות. בזמן שישבתם והקלדתם אני מנעתי את סגירת בתי המשפט, בזמן שצייצתם אני דאגתי שתוכלו להפגין גם נגדי. בזמן שישנתם אני שמרתי על העליונות הביטחונית של מדינת ישראל בזמן שנתתם טיפים מהיציאה. הכפלתי פי 10 את מערך הבדיקות. בזמן שעשיתם חישובים פוליטיים אני עשיתי רק את החשבון שלכם אזרחי המדינה". לסיום חזר על הסיסמא הקבועה: " כחול לבן בראשותי תהיה חלק מוביל בתהליכי התיקון. כפי שידענו להציל את ישראל מנתניהו נדע לנווט אותה לחוף מבטחים". 

לכלל אורך נאומו לא הזכיר גנץ במאומה את ההתפרקות בתוך מפלגתו הכוללת את גבי אשכנזי שצפוי להודיע על עזיבתו ועל פסק זמן מהפוליטיקה. אשכנזי מצטרף לשורה הולכת ומתארכת של ח"כים ושרים ממפלגתו של בני גנץ שעוזבים את המפלגה. אחרי יועז הנדל וצבי האוזר שהצטרפו לגדעון סער, ומיקי חיימוביץ', רם שפע, מיכל קוטלר וונש ואסף זמיר שהודחו מהרשימה על ידי גנץ, לאחר שהצביעו בניגוד לעמדת הקואליציה בשבוע שעבר.