שקד על מינוי השופטים: "פארסה, נתניהו הפקיר את הוועדה"

שרת המשפטים לשעבר התייחסה להחרמת הדיון בוועדה למינוי שופטים מצד נציגות הליכוד, ואמרה כי "מצופה מח"כים של הימין לדעת לקדם את השופטים שחשובים להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/20 09:12 כא בכסלו התשפא

שקד על מינוי השופטים: "פארסה, נתניהו הפקיר את הוועדה"
ח"כ איילת שקד, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד (ימינה) התייחסה הבוקר (ב') למינוי השופטים אמש בוועדה למינוי שופטים, בדיון שהוחרם על ידי נציגות הליכוד בוועדה, מירי רגב ואסנת מארק, וכן על ידי ח"כ צביקה האוזר, ותקפה את התנהלותם ואת התנהלות ראש הממשלה.

נציגות הימין החרימו את הישיבה, 61 שופטים מונו בתוך דקות

"זו פארסה", אמרה שקד בראיון לכאן חדשות. "שר המשפטים צריך לדעת איך לעבוד עם חברי הוועדה לבחירות שופטים ומצד שני מצופה מח"כים של הימין לדעת לקדם את השופטים שחשובים להם, ולעצור את מי שצריך לעצור".

שקד תקפה את ראש הממשלה נתניהו על מינויו של ניסנקורן לשר המשפטים, וכן על כך שמנע את מינויה לוועדה: "נתניהו הפקיר את הוועדה לבחירת שופטים כשמינה את ניסנקורן לשר המשפטים ומנע ממני להיכנס לוועדה לבחירת שופטים כנציגת האופוזיציה", אמרה שקד.

כזכור, השרה מירי רגב וח"כ אסנת מארק (הליכוד) החרימו את ישיבת הוועדה, לאחר שלא הגיעו להסכמות על מספר מינויים שנויים במחלוקת, ובראשן מינויו של השופט עבאס עאסי לבית המשפט המחוזי. אליהן הצטרף ח"כ צביקה האוזר (דרך ארץ), שנעדר גם הוא בשל העובדה שלא שותף במשא ומתן על מינויים.

התוצאה של ההחרמות הייתה שיו"ר הוועדה, שר המשפטים אבי ניסנקורן, סירב לבקשות הדחייה, קיים את הישיבה ללא נציגות ונציג הימין, ובתוך כשעתיים של ישיבה מונו 61 שופטים חדשים. ניסנקורן כתב לאחר הדיון: "סיימנו כעת ישיבה של הוועדה לבחירת שופטים. מינינו עד כה כמאה שופטות, שופטים ורשמים מצוינים. רעשי הרקע והניסיונות לפגוע בעבודת הוועדה לטובת עסקנות פוליטית לא צלחו ולא יצלחו. נמשיך לפעול ללא משוא פנים למינוי שופטים על פי קריטריונים מקצועיים. לא אתן לאף שיקול זר להיכנס למרחב הזה". 

https://youtu.be/hkvctfnqvnc
(אסנת מארק בוועדה בכנסת)

עיקר המחלוקת נסובה סביב מינויו של השופט עבאס עאסי לבית המשפט המחוזי בירושלים, מינוי שעבר בוועדה. כך או כך, השרה רגב לא יכלה להשתתף בדיון על מינויו, מאחר שהפסידה בתביעת דיבה בדיון בו שפט. בימין טוענים כי עאסי נודע בפסיקותיו הרבות והחד משמעיות המוטות לטובת עבריינים מהמגזר הערבי, ונגד מתיישבים יהודים, כמו גם נגד המשטרה. שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, התנגדה בתוקף לקידומו של עאסי כאשר עמדה בראש הוועדה למינוי שופטים.

כשהתברר שיש רוב לקידומו של עאסי בוועדה, דרשו רגב ומארק לעצור את עבודה הוועדה, בקשה שדחה ניסנקורן, כאמור, וכעת מאיימות השתיים בעתירה לבג"ץ לביטול מינויו של עאסי. לטענתן, הוועדה התכנסה בהיעדר רוב מספיק לאישור המינויים. 

ח"כ מארק כתבה לאחר הסאגה בוועדה: "שר המשפטים עומד כחומה בצורה נגד הניסיון להשיב את אמון הציבור במערכת המשפט! במחטף דורסני, בלי פרוטוקול, בלי פיקוח, בפורום לא חוקי של שישה חברי ועדה, נידונו מאות מועמדים ומונו 61 שופטים בשעתיים! בערך 3 דקות למועמד

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן