בבית היהודי נערכים לבחירות: פריימריז או "חידוש פני המפלגה"

ברקע ההליכה המסתמנת לבחירות נוספות, שלח יו"ר המפלגה, השר רפי פרץ מכתב לפעילים, בו הוא מודיע על פריימריז לרשימה ולראשות המפלגה במקרה של בחירות, וריענון השורות במקרה של פשרה שתדחה את פיזור הכנסת

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/12/20 20:19 יט בכסלו התשפא

בבית היהודי נערכים לבחירות: פריימריז או "חידוש פני המפלגה"
השר פרץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

גם בבית היהודי מתכוננים לבחירות המתקרבות, כאשר יו״ר המפלגה, השר רפי פרץ, הודיע במכתב שנשלח הערב (שבת) לפעילי המפלגה כי  ״במידה והכנסת תפוזר ב-23 בדצמבר, יתקיימו פריימריז במרכז המפלגה ליו״ר ולרשימה. במידה ותהיה פשרה נוספת, נתחיל בתהליך של חידוש פני המפלגה". בהמשך מפרט השר פרץ את סדר הדברים שעל המפלגה לקיים במידה ויהיו בחירות או במידה ותושג פשרה נוספת. יש להזכיר כי כרגע, ועל פי כל הסקרים, מפלגת הבית היהודי לא עוברת את אחוז החסימה. 

"בחודשיים האחרונים אני במסע לעומק השטח של הבית היהודי", סיפר פרץ, "נפגשתי עם רבים מחברי המועצות, ראשי הסניפים וסגני ראשי הערים השונות. עם כולכם ניהלתי שיח פתוח על מצב המפלגה, ועל  התהליכים שכדאי וצריך לעשות כדי להחזיר את מפלגת הבית היהודי למקום הראוי לה בתור מפלגת הציונות הדתית. השטח של הבית היהודי מהווה את מקור העוצמה שלנו, ולכן ההתדיינות עם נציגי השטח מהווה את הבסיס האיתן שעליו נוכל לקיים את התהליכים הפנימיים שיקרינו כלפי כל הציונות הדתית". 

התרחישים האפשריים אותם מנה השר רפי פרץ הם פיזור הכנסת בעוד שבועיים וחצי, או פשרה שתושג בין כחול לבן והליכוד שתוביל לדחיית הבחירות בלפחות שלושה חודשים.

במקרה של פיזור הכנסת לקראת סוף החודש, טוען השר פרץ כי יש לבצע באופן מהיר את הדברים הבאים:
1. מינוי יו"ר לנשיאות המרכז
2. חידוש חברות למרכז המפלגה (בכפוף לאישור מזכירות המפלגה)
3. כינוס מרכז ב-חמישי בינואר, בו תוחלט להעביר את הפריימריז מהמתפקדים לחברי המרכז.
4. קיום בחירות ליושב ראש הרשימה ביום שלישי בתאריך 19/1/2021,
5. שבוע לאחר מכן, ב-26 בינואר, ייערכו הבחירות לרשימת הבית היהודי לכנסת.

במידה ותושג פשרה, והכנסת לא תתפזר במהלך חודש דצמבר, והבחירות הארציות יידחו בלפחות שלשה חודשים, אומר השר פרץ כי "נתחיל בתהליך של חידוש פני המפלגה, הקמת המוסדות של המפלגה, וחידוש הפורומים השונים".

תהליך זה ייעשה במספר שלבים:
1. מינוי יו"ר לנשיאות המרכז
2. חידוש חברות למרכז המפלגה (בכפוף לאישור מזכירות המפלגה)
3. כדי להיערך למצב של הקדמת הבחירות – בו יוחלט להעביר את הפריימריז מהמתפקדים לחברי המרכז.
4. חידוש מוסדות המפלגה – מזכירות, נשיאות, בית דין, וועדת בחירות וחידוש הפורומים השונים
5. כשבועיים לאחר שיוכרזו בחירות כלליות, ייערכו בחירות ליו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת.

במפלגה מבהירים כי מפקד רחב יתבצע - רק אם לא יוכרזו בחירות מיידיות ומצב הקורונה ישתפר, ואז גם ייבחנו חיבורים עם מפלגות ואנשים נוספים. כרגע אומרים במפלגה כי הם "לא מתכוונים לחזור על קיבוע הרשימה, אלא נצא לבחירות עם מרכז המפלגה".

השר רפי פרץ אמר הערב כי "הגעתי לבית היהודי על מנת להציל את הייצוג של הציונות הדתית בפוליטיקה הישראלית. נקראתי לדגל בשעת משבר ומה שעמד על הפרק אלו הדגלים של הציונות הדתית. כעת המערכת הפוליטית עוברת טלטלה גדולה ועל הבית היהודי לעשות את המיטב בכדי להגיע לבחירות מוכנים. המטרה שלנו להביא קהלים חדשים ולחזק את השורות, אך במידה ונצא לבחירות, לוח הזמנים יתקצר ונצטרך לעשות את ההתאמות והחיבורים הנכונים כדי לשמר את כוחה של הציונות הדתית גם בכנסת הבאה".