הליכוד: "לפיד ממשיך בשיסוי ללא הפסקה"

במקביל להפגנות נגד ראש הממשלה בירושלים ובתל אביב, תוקפים בליכוד את האופוזיציה ואת יו"ר יש עתיד. לפיד בתגובה: "הביקורת נועדה להסב את תשומת הלב מהמבוכה שגרמה מסיבת העיתונאים של נתניהו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/11/20 19:33 כז בחשון התשפא

הליכוד: "לפיד ממשיך בשיסוי ללא הפסקה"
הצעדה בדרך לירושלים, היום, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כמדי מוצאי שבת, מאות אנשים החלו להתאסף מול בית ראש הממשלה בירושלים, להפגנה השבועית נגד נתניהו ומדיניותו. מוקדם יותר נרשמו עימותים בין מפגינים שעשו את דרכם לירושלים, וקיימו צעדה לא חוקית בכביש 1, לבין שוטרים, והכביש נחסם לסירוגין.

מפגינים התעמתו עם המשטרה בדרך לירושלים, 18 נעצרו

בליכוד פרסמו הודעה הערב (מוצ"ש) ותקפו את יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד: "אחרי שבגיבוי רוב אזרחי מדינת ישראל ראש הממשלה נתניהו הביא שלושה הסכמי שלום, מביא מיליוני חיסונים ושומר על דירוג האשראי הגבוה של ישראל, מצער שבאופוזיציה בראשות יאיר לפיד ממשיכים בפילוג ובשיסוי ללא הפסקה. כנראה שלווירוס הקורונה יימצא חיסון, השאלה מתי ימצא חיסון לווירוס ה'רק לא ביבי'". נאמר בהודעה מטעם מפלגת השלטון.

בתגובה אמר לפיד כי "‏הביקורת של נתניהו עלי הערב נועדה להסב את תשומת הלב מהמבוכה שגרמה מסיבת העיתונאים שלו. נתניהו ניסה להתהדר בכך ש-32 מדינות הקדימו אותנו בהזמנת החיסון של פייזר ויקבלו אותו לפנינו. זו הוכחה נוספת לכישלונו המוחלט בטיפול במגיפה. אנחנו נמשיך לעבוד בשביל אזרחי ישראל בשעתם הקשה".


(העימותים בין המשטרה למפגינים בכביש 1)

בהמשך המשיכו לתקוף בליכוד את לפיד ואמרו כי "יאיר לפיד ועופר שלח חייבים להסביר לציבור מדוע הם ממשיכים להוביל את הפגנות השמאל האנרכיסטיות אחרי שחברת פייסבוק חשפה שאיראן מתדלקת את אותן הפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו".

בהודעה שפרסמה מפלגת יש עתיד נאמר כי פעילי המפלגה התפרסו ביותר מ-50 צמתים וגשרים ברחבי הארץ ואיתם חברי כנסת מסיעת יש עתיד-תל"ם. יחד הם קוראים להחליף את ממשלת נתניהו ולהבריא את ישראל, כי הגיע הזמן לממשלה שרואה את האזרחים". שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר ח"כ משה בוגי יעלון, שהיה הערב בצעדה על כביש 1, אמר: "שוב הלחץ והרוח הרעה המנשבת מבלפור, משפיעים כנראה על שיקול הדעת של מפקדים במשטרה. לא מאפשרים מחאה דמוקרטית ומפעילים אלימות מיותרת נגד אזרחים שוחרי חוק. את המחאה הזו - איש לא ישתיק! מחזירים את ישראל לשפיות ויושרה".

אחר הצהריים תקף שר החקלאות, אלון שוסטר, את ראש הממשלה נתניהו. בתגובה לדיווח ב-ynet כי נתניהו טוען שגנץ "איננו בשל" להיות ראש ממשלה, כתב שוסטר: "ראש הממשלה גורר את העם המיוסר לבחירות, דווקא במועד בלתי נסבל בעליל. איך יודעים זאת? כי במקום לייצב את ממשלתו על ידי העברת תקציב לשנה הבאה, הוא מתבטא בגסות כלפי ממלא מקומו, המנהיג הנבון, האחראי והמנוסה".

ההפגנות בדרך לבית ראש הממשלה

במשטרת ישראל נערכו להפגנה מול בית ראש הממשלה, ובמשטרה אומרים כי כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור.

המשטרה חסמה לתנועה את הרחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד. כמו כן צפויים להיחסם רחובות סמוכים נוספים המובילים לרחובות אלו.

עוד אמרו במשטרת ישראל כי "המשטרה פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר הציבורי או לפגוע בקיומן התקין. משטרת ישראל קוראת לכלל המשתתפים במחאות להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, לעטות מסיכות כנדרש ולשמור על ריחוק חברתי, למען שמירה על בריאות כלל הציבור וכוחות המשטרה".

מעצר מפגין בכביש 1, היום

מעצר מפגין בכביש 1, היוםצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, הערב ב-19:00 תתקיים ההפגנה המרכזית נגד ראש הממשלה , כמדי שבוע. היא תתחיל ברחוב הפורצים בשכונת קטמון בירושלים, שם על פי פרסום ב'הארץ' שכרה משפחת ראש הממשלה בית נוסף, ומשם תגיע למקומה הקבוע סמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, בכיכר פריז. במקביל תתקיים צעדה בכיכר הבימה בתל אביב.

בתנועת 'קומי ישראל', אחד הגופים המובילים את ההפגנות נגד ראש הממשלה בחודשים האחרונים, אמרו לקראת ההפגנה הערב: "בזמן שאזרחי ישראל קורסים נפשית וכלכלית בעקבות כישלון ניהול משבר הקורונה, ראש הממשלה ממשיך לשקר ולהסתיר מהציבור את ההימורים הכושלים שלו שהרסו את החיים ואת העתיד של כולנו. אנחנו לא מוכנות לחכות 30 שנה בשביל לגלות איך החלטות פוליטיות ולא מקצועיות שלו הובילו אותנו למחדל הגדול ביותר שידענו. אנחנו דורשות לחשוף את הפרוטוקולים של הקורונה עכשיו. רק המחאה תנצח. הוא הייאוש, אנחנו התקווה".

עוד נמסר מ'קומי ישראל': "אנו עומדים לפני הסגר השלישי, ויש לנו ראש ממשלה שעסוק במשפטו הקרב, הטבות מס לו ולבני משפחתו ובמסע הסתה בזוי נגד המפגינים ומערכת המשפט", אמרו בדגלים השחורים. "קרוב למיליון מובטלים לא יכולים להרשות לעצמם עוד שנה כזאת, משפחות מתפרקות, עסקים מתרסקים, הכלכלה מתפוררת וזה לא מעניין את ראש הממשלה. נמשיך להילחם ולהיאבק למען מדינת ישראל".