בנט וכהנא תמכו בהצבעת אי האמון של יש עתיד

הצבעת אי האמון שהגישה מפלגת "יש עתיד" נפלה, אך כעת מתברר שחברי ימינה תמכו בהצעה, בסופה אמור היה יאיר לפיד להפוך לראש הממשלה. תגובת המפלגה: "מצביעים לכל הצעת אי אמון של מפלגה ציונית - אירוע סמלי שמבהיר שאין לנו אמון בממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 20:41 כד בתשרי התשפא

בנט וכהנא תמכו בהצבעת אי האמון של יש עתיד
לפיד ובנט. חזרו לשתף פעולה? , צילום: Yossi Zeliger/Flash 90

ההצבעה על הצעת אי האמון שהוגשה היום (ב') מטעם מפלגת "יש עתיד-תל"ם" נפלה אחרי שרק 30 חברי כנסת תמכו בהצעה, לעומת 53 מתנגדים. כעת מתברר כי בין התומכים בהצעה שנפלה אפשר למצוא את חברי הכנסת מטעם ימינה - יו"ר המפלגה נפתלי בנט ומתן כהנא. מי שכלל לא נכחו בהצבעה הם חברי הרשימה המשותפת, למעט ח"כ אחמד טיבי.

בעקבות הגילוי, מיהרו במפלגת ימינה להגיב לדברים והבהירו: "לכל המתרגשים, מתחילת הקדנציה הצבענו תמיד בעד כל הצעת אי-אמון בממשלת הכישלון הזו, ובלבד שזה הוגש על ידי מפלגה ציונית, ואנחנו נמשיך בזה כמובן". 

התומכים בהצעת אי האמון

התומכים בהצעת אי האמוןצילום: צילום מסך

לדברי המפלגה, גם בהצבעה היום אין אף שינוי במדיניות שלהם, ולכן הם תמכו בהצעה. "כמו כל הצעות האי אמון, זהו ארוע סמלי בלבד שמבהיר שאין לנו אמון בממשלה", מבהירים במפלגה, ומוסיפים כי "כל טירון יודע שלא היה סיכוי להכתיר את לפיד לראש ממשלה. מציעים לחברי הכנסת בליכוד לטפל במיגור הקורונה והשבת הפרנסה ולא בעוד ספינים סוג ג׳".

בליכוד הגיבו לתמיכת חברי ימינה בהצבעה ואמרו: "חתרן נשאר חתרן. בנט החליט הערב לפרוש סופית מגוש הימין ולהמליץ על יאיר לפיד שאמר כי בכוונתו לעקור 100,000 מתיישבים מיהודה ושומרון, לתפקיד ראש הממשלה. מי שפירק את ממשלת הימין בשביל ברית האחים ימליץ על השמאל בשביל ג'וב".