תנאי המתנדבים בשירות הלאומי - שווים למשרתים בצה"ל

בתשובה לשאילתה של ח"כ מתן כהנא אומרים ברשות השירות הלאומי כי התנאים להם זכאים חיילים עורפיים בצה"ל כמעט שווים למתנדבים לשירות לאומי, בקריטריונים כמו מענק, פיקדון, שנת לימודים חינם, ביטוחים שונים ועוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/20 20:34 כט באב התשפ

תנאי המתנדבים בשירות הלאומי - שווים למשרתים בצה"ל
בנות שירות, אילוסטרציה, צילום: מנהלת השירות הלאומי אזרחי

האם תנאי המתנדבים והמתנדבות לשירות הלאומי שווים לאלו של המשרתים בתפקידים עורפיים בצבא? ברשות לשירות לאומי השיבו לפנייתו של ח"כ מתן כהנא, בעקבות פניות שהגיעו ללשכתו, ולטענתם מדובר בתנאים כמעט שווים להם זכאים המתנדבים.

האם מצוקת בנות השירות הלאומי בדרך לפתרון?

בתשובה לשאילתה של כהנא השיבו ברשות, כי התנאים להם זכאים חיילים עורפיים בצה"ל כמעט שווים למתנדבים לשירות לאומי. מדובר בתנאים שונים כגון מענק, פיקדון, שנת לימודים חינם, ביטוחים שונים ועוד.


(ח"כ מתן כהנא בראיון לכיפה)

ח"כ כהנא בירך על תשובת הרשות ואמר כי "אני שמח על ההבהרות החשובות מטעם הרשות. לאחרונה פנו אלי מספר הורים עם טענות שונות על פגיעה בזכויות של ילדיהם במהלך שנת ההתנדבות.
אני יודע כי קיימים עדיין מספר פערים עד להשוואה מוחלטת ומחובתי להמשיך ולדאוג שכל המתנדבים יהיו זכאים למעטפת בסיסית לזמן השירות ולחיים שאחרי. כל מי שנכנס מתחת לאלונקה של החברה הישראלית זכאי לתמיכה הזו בזכות ולא בחסד".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרח, ראובן פינסקי, אמר בתגובה: "אנו עסוקים רבות בשנים האחרונות בניסיון להשוות ככל הניתן את תנאיהם של מתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי אזרחי לתנאים של חייל עורפי".

פינסקי הוסיף כי "בנות ובני השירות הלאומי אזרחי נמצאים בחוד החנית של החוסן החברתי אזרחי וראויות על כך לכל הוקרה והערכה. נמשיך לפעול לשפר את תנאי המתנדבות והמתנדבים למען המדינה והחברה".