איילת שקד: "הזדמנות לגוש הימין להפסיק להתבכיין"

בימינה נערכים לקראת העלאת ההצבעה בכנסת על פסקת ההתגברות, שנועדה לאתגר בעיקר הימין שבקואליציה האם יתמכו בחוק. מיקי זוהר הודיע כי יבקש מנתניהו לתמוך בחוק: "אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/20 22:05 יא באב התשפ

איילת שקד: "הזדמנות לגוש הימין להפסיק להתבכיין"
איילת שקד במליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

ביום רביעי הקרוב תעלה חברת הכנסת איילת שקד, מטעם מפלגת ימינה, להצבעה את הצעת החוק שמעגנת את פסקת ההתגברות. הצעת החוק נועדה בעיקר מצד ימינה לבדוק האם יתר גוש הימין, שנמצא בקואליציה, נאמן לעקרונות הגוש או שיוותר עליו לטובת שלמות הקואליציה ולא יצביע להצעת חוק שבאה מהאופוזיציה, על אף שמדובר בחוק שמגיע ממפלגת ימינה.   

שקד פרסמה בחשבון הטוויטר שלה קריאת תיגר על גוש הימין, בו היא דורשת ממנו לנצל את ההזמנות ולהצביע להצעת החוק: "הזדמנות מיוחדת תעלה השבוע לחברי הכנסת מגוש הימין - הזדמנות להפסיק להתבכיין, הזדמנות לעצור את הפיראטיות השיפוטית. ‏ברביעי הקרוב תעלה להצבעה הצעת החוק שהגשתי שמעגנת את פסקת ההתגברות ומסדירה את מערכת היחסים בין הרשויות". לבסוף סיימה שוב עם העקיצה לגוש: "הם יבואו להצביע או ימשיכו להתבכיין?".

אלא שמספר שעות אחר כך באופן מפתיע, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר נענה לאתגר של שקד והביע תמיכה בהצעת החוק. "‏בעזרת השם אמליץ לנתניהו לתמוך בפסקת ההתגברות שיעלה השבוע.
אסור לנו ללכת נגד הבוחרים שלנו". אלא שלא ברור אם באמת נתניהו יענה לקריאה היות ומשמעות של תמיכה בחוק פירושה פירוק הממשלה.

הצעת החוק אף קיבלה תמיכה מסויגת אף מיו"ר הקואליציה, יאיר לפיד, בדיון שהתקיים במכון הישראלי לדמוקרטיה טען כי הוא תומך בפסקת ההתגברות כחלק מהתהליך נרחב. "אני תומך בפסקת התגברות" אמר לפיד  אך היה חשוב לו להדגיש כי "פסקת התגברות לא יכולה להיות עניין נפרד. גם בפסקת ההתגברות, כמו בחוקי היסוד, המפתח הוא שיתוף הפעולה בין הממשלה לאופוזיציה". לדבריו של לפיד, במקרה שבית המשפט יפסול חוק, הכנסת תוכל לבטל את הפסילה ברוב של 70 חברי כנסת, ובלבד ש-10 מתוכם הם מהאופוזיציה.

אישור החוק אף שימש כקלף איום מצד יהדות התורה אחרי אישור הצעת החוק לאסור טיפולי המרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. בעקבות כך חבר הכנסת משה גפני הודיע , בשבוע שעבר, ליו"ר הכנסת יריב לוין כי הוא מבקש להביא להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת את הצעת חוק "פסקת ההתגברות" והצעת חוק "לאפשר לבתי חולים לאסור הכנסת חמץ בפסח".