בוגי יעלון משתלח באוחנה: "השר הסריס"

יו"ר תל"ם תוקף בחריפות את השר לביטחון פנים ואת מפקד מחוז ירושלים במשטרה, וטוען שהם מנסים לרצות את נתניהו: "השר הסריס משרת את הראיס, הניצב הידיד מתבטל בשביל תפקיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/20 09:28 ו באב התשפ

בוגי יעלון משתלח באוחנה: "השר הסריס"
משה בוגי יעלון, צילום: Hadas Parush/Flash90

עבר את הגבול? יו"ר תל"ם ושר הביטחון לשעבר, משה יעלון, משתלח הבוקר (ב') בשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, ובמפקד מחוז ירושלים ניצב דורון ידיד, בטענה כי הם מפעילים את המשטרה כדי להגן על ראש הממשלה נתניהו.

"כאשר השר לבטחון נתניהו לוחץ על מפקד במשטרה להפר את החוק ופסיקת בג"צ, באשר לזכות ההפגנה, זה סימן שהמדינה ירדה מן הפסים", כתב יעלון בטוויטר, והוסיף: "כאשר מפקד במשטרה מתאמץ לרצות אותו, זה סימן לאובדן דרך. השר הסריס משרת את הראיס, הניצב הידיד מתבטל בשביל תפקיד. חרפה!"


(בוגי יעלון, ארכיון)

דבריו הקשים של יעלון מגיעים בעקבות הפרסום אמש בכאן חדשות, בו נחשפה הקלטה משיחה של השר אוחנה ושל ניצב ידיד בישיבה סביב ההפגנות מול בית ראש הממשלה בירושלים. בהקלטה נשמע אוחנה שואל את ידיד:"אני לא מבין למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?". כתשובה ענה ידיד לאוחנה כי כדי לצמצם את כמות המפגינים המשטרה מחלקת דו"חות למפגינים שנמצאו ללא מסכה, הקפדה שלא נעשית בהפגנות אחרות, לדברי ידיד. "אנחנו לא יכולים להמשיך עם הברדק הזה" אומר השר אוחנה "אנחנו לא יכולים להמשיך את האנרכיזם הזה, לא יכולים. יש הבדל בין הפגנה לבין האירועים שאנחנו רואים בחודשים האחרונים". 

השר אוחנה חושף את מניעיו לפעולה: "אני מבקש לאתגר את פסיקת בית המשפט. אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ומופעי תרבות, ולא אוסרים על הדבר הזה. הם משתלטים על המדרכות  עם שקי שינה, מזרנים ודוכנים שלמים. אל תשלימו עם זה". על אף ניסיונו של מפקד המחוז לרצות את השר, אוחנה קוטע את דבריו כעס ואומר: "מפקד המחוז, ונדליזם זה לא רק ניפוץ חלונות - מה שהם עושים זה ונדליזם וזה לא דבר שאתה יכול להשלים איתו".

מהמשטרה מסרו בתגובה לדברים: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה של חובת עטיית מסכה במרחב הציבורי גם במחאות, זאת ללא משוא פנים וללא כל קשר לזהות המפגינים או נושא המחאה. נזכיר כי ההיתר שניתן להפגין אינו פוטר אף אדם מעטיית מסכה במהלך ההפגנה כדי למנוע הדבקה המונית, לכן פעילות הסברה והאכיפה בהקשר של עטיית מסכות בוצעה בהפגנות השונות. לצד יתר משימות המשטרה, נמשיך לפעול גם לאכיפת התקנות למען שלום הציבור ובריאותו".