לפיד: אם נתניהו יתפטר נקים ממשלת חירום אמיתית" | בנט: "לא יהיה"

יו"ר האופוזיציה קרא היום לראש הממשלה להתפטר, ואמר: "תוך 48 שעות, נקים פה ממשלת חירום אמיתית. כולם יצטרפו. יאחדו כוחות. אנחנו, בנט, ליברמן". גורמים בימינה: "זה לא יעבוד יאיר. עזוב את בנט"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/07/20 15:46 כח בתמוז התשפ

לפיד: אם נתניהו יתפטר נקים ממשלת חירום אמיתית" | בנט: "לא יהיה"
לפיד ובנט בימים טובים יותר, צילום: Yossi Zeliger/Flash 90

ממשלת האחדות בראשות בנימין נתניהו הוקמה אך לפני חודשיים ויו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, כבר קורא היום (ב') לנתניהו להתפטר וללכת הביתה. לפיד צייץ סדרה של ציוצים בחשבון הטוויטר שלו: "בנימין נתניהו צריך להתפטר. הוא נכשל. הוא איבד שליטה. משבר הקורונה לא מנוהל. הוא לא מנהל, הוא יחצ"ן. זה כשלון מקיר לקיר. הכל על שמו. בינואר הקרוב, בשיא גל החורף של הקורונה, הוא יישב שלוש פעמים בשבוע על ספסל הנאשמים". לפיד הוסיף: "אין לאזרחי ישראל זמן יותר. אנחנו במצב חירום. אני קורא לכל סיעות הבית: הגיע הזמן להראות לו את הדרך הביתה. המדינה יותר חשובה מכולנו. נתניהו צריך ללכת הביתה. היום.

לפיד טען כי אם נתניהו יתפטר הוא יצליח להקים ממשלת חירום, אליה כולם יצטרפו: "אם נתניהו יתפטר, תוך 48 שעות, נקים פה ממשלת חירום אמיתית. ממשלת אחדות אמיתית. לא ממשלת המנותקים הענקית שנתקענו איתה. הדבר האמיתי. 18 שרים. ממשלה יעילה, חדה, חדורת מטרה. ברגע שנתניהו יתפטר, כולם יצטרפו. יאחדו כוחות. אנחנו, בנט, ליברמן".

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, מיהר לצנן את ההתלהבות שאחזה בלפיד: "יאיר, אי אפשר גם בנט וגם משותפת. לא יהיה. אנחנו במצב חירום לאומי. מציע לחברים ביש עתיד להתמקד בסיוע לנצח את הקורונה ולא בעידוד אנרכיה".

גורמים בימינה על חיבוק הדוב של יאיר לפיד: "אנחנו מבינים את הנרטיב. אנחנו מבינים שלפיד צריך את ימינה. זה לא יעבוד יאיר. עזוב את בנט".