בלאגן בקבינט הקורונה: נתניהו נטש בזעם, אדלשטיין נגד גנץ

ראש הממשלה רתח על שרי כחול לבן בישיבת קבינט הקורונה: "עושים פוליטיקה, אם זה יימשך כך זה יוביל רק למקום אחד". שר הבריאות לא אהב את דרישת שר הביטחון לקבל אחריות על המצב: "פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/20 19:44 י בתמוז התשפ

בלאגן בקבינט הקורונה: נתניהו נטש בזעם, אדלשטיין נגד גנץ
לימודים בתקופת הקורונה, צילום: shutterstock

בלאגן בישיבת קבינט הקורונה, שהתקיימה אחר הצהריים (ה'). על פי דיווח ב'כאן חדשות', ראש הממשלה נתניהו נעל את הדיון, לאחר שזעם על שרי כחול לבן. כעסו של נתניהו התעורר לאחר ששר הביטחון בני גנץ דרש להעביר סמכויות על ניהול המצב ממשרד הבריאות למשרד הביטחון, כפי שהיה בהתפרצות החריפה הקודמת, בחודש מרץ.

בדרך להגבלות נוספות? הממשלה בישיבה דחופה

https://www.youtube.com/watch?v=BToP1Yx_vLA

על פי הדיווח, נתניהו זעם על התנהלות שרי כחול לבן בדיון, ורמז כי אם ימשיכו "לעשות פוליטיקה", הדבר עלול להוביל לפירוק הממשלה ולבחירות: "אני מבין בדיוק מה קורה כאן. עושים פוליטיקה, אם זה יימשך כך זה יוביל רק למקום אחד". אמר נתניהו, ונעל את הישיבה.

גנץ לא הסתפק בדברים שאמר בישיבה אלא צייץ בטוויטר כי "פיקוד העורף נולד לפעול באירועים כמו זה שאנחנו נמצאים בו. כל עניין האופרציה חייב לעבור אליו ולמשרד הביטחון. אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע".

צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שר הבריאות אדלשטיין הגיב גם הוא בכעס לגנץ בישיבה, ואמר כי מדובר בפוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל: "פיקוד העורף וקציני וחיילי צה"ל שותפים יקרים שלנו. אבל כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".

בשעה זו מתכנסת הממשלה לדון בהגבלות חדשות על האוכלוסייה, בשל העלייה המהירה במספר הנדבקים והתפשטות הנגיף. בשעה 20:30 צפוי נתניהו למסור הצהרה בשידור ישיר בנוגע להגבלות החדשות. משרד הבריאות דורש לצמצם את מספר המוזמנים לחתונות לחמישים איש בלבד, והתקהלויות אחרות, כולל בתי כנסת, לעשרים בלבד.