בנט מציג: 15 הצעדים להתמודדות מול נגיף הקורונה

יו"ר סיעת ימינה מציג את התכנית שלו מול משבר הקורונה הכוללת: גיוס סטודנטים לחקירות אפידמיולוגיות, ביצוע 70,000 בדיקות ביום, לפתוח מלונות קורונה, להציע שנת דמי אבטלה והסברה טובה יותר לציבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/20 09:06 ז בתמוז התשפ

בנט מציג: 15 הצעדים להתמודדות מול נגיף הקורונה
ח"כ נפתלי בנט, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

קבינט הקורונה הגיע אמש (א') לדיון שהסתיים ללא הכרעות, בעקבות אי הסכמות בין משרד הבריאות ליתר המשרדים. חבר הכנסת נפתלי בנט הטיל ביקורת לא פעם על התנהלות הממשלה מול משבר הקורונה, וכעת הוא מציע את הפתרון שלו הכולל 15 שלבים. "הנה 15 צעדי חירום מיידים שהממשלה חייבת לבצע כבר השבוע כדי לבלום את המגיפה, למנוע סגירת עסקים, ולהתניע מחדש את הכלכלה" כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

לפי נפתלי בנט אלו השלבים הנדרשים לביצוע על ידי הממשלה: 

"1.גייסו השבוע 2,500 סטודנטים והכשירו אותם בשלושה ימים לבצע תשאולי-מגעים (״חקירות אפידמיולוגיות״). שחררו את האילוץ שרק אחות מוסמכת מוסמכת לבצע אותם. כל אדם עם שכל ישר מסוגל לבצע את התישאול הזה. חבל לבזבז על זה אחיות מוסמכות מטיפת חלב וממערכת הבריאות.

2. פיתחו את שוק בדיקות הקורונה גם לחברות פרטיות כמו MyHeritage שהבאתי. תגדירו באיזה מחיר תרכשו בדיקה מחברה פרטית, ותנו לקסם של השוק הפרטי לעשות את שלו. בכלל, תאפשרו לכל מי שרוצה, להיבדק.

3. הפעילו את שיטת מכון וייצמן 2.0 לביצוע 70,000 בדיקות ביום. השיטה שלהם נבדקה ופועלת. היא זולה יותר, מהירה יותר, מדויקת יותר. אל תיכנעו לפקידים מקובעים.

4.פיתחו מחדש את מלוניות הקורונה (לפני 4 חודשים הקמתי כ-30 מלוניות. לחילונים, דתיים, חרדים, ערבים, חוזרים מחו"ל ועוד), ושלחו למלונות אלו את הנשאים המאומתים. אל תשלחו נשאי קורונה לבתיהם! בבית הם מדביקים את כל המשפחה ואת השכונה. רק אם יש סיבות מיוחדות, או אפשרות בדוקה לבידוד ביתי יעיל (למשל, רווק שגר לבד), אפשר להסכים לבידוד ביתי.

5. הקימו מערך חירום לקטיעת שרשראות ההדבקה, והציבו בראש פרויקטור.כיום אין כזה. במשרד הבריאות ישנם אנשים מצוינים. אך משרד הבריאות הוא רגולטור, ואינו ממש מוצלח בביצוע ובפרויקטים. אני ממליץ על צה״ל, אך אפשר גם גוף אזרחי. תמנו את הפרויקטור כבר היום.

6.בצעו השבוע סקר סרולוגי עם תוקף סטטיסטי. רכשנו מעל 2 מיליון ערכות שתיכף פג תוקפן. איזה בזבוז! סקר כזה נועד לתת לנו תמונה מי כבר נדבק, היכן, כמה נדבקו ברחבי ישראל: 23,000? 250,000? מיליון?

7. תעשו סדר בהסברה לציבור. כל העסק בבלאגן. כל אחד מפזר נתונים אחרים. מנו אחראי אחד להסברה. גייסו צעירים ״יוטוברים״ שישכנעו את בני הנוער להקפיד על הכללים. כנ"ל לציבור החרדי. כנ"ל לציבור הערבי. ובכלל, תדאגו להסברה ממקודת לכל מגזר ייעודי.

8. המילים שלכם חשובות, והן עלולות לגרום נזקים כבדים. הפסיקו לדבר שטויות. למשל, כשאמרתם לפני 3 ימים ש״יש זינוק קורונה בטבריה״, גרמתם לגל ביטולי הזמנות לסופ״ש ופגעתם במאות עסקים בטבריה במיליוני שקלים הפסד. אחר כך התברר שאין שום זינוק. רק כמה נשאים בודדים. אך את הנזק של ביטולי ההזמנות כבר אי אפשר היה לבטל. הקפידו לא לדבר שטויות.

9. הקימו מערכת מידע מרכזית שתכניס לתוכה את כלל המידע האפידמיולוגי לצד מידע סלולרי. שיטת שב״כ תקרוס תחת עומסים גדולים. כרגע כל העסק עובד בשליחת אקסלים, כתיבה על ניירות ועוד. זה דבר בסיסי ופשוט.

10. תנו לציבור לוודאות. הסבירו בדיוק מהי התכנית, מהם התנאים לפתיחה מחודשת. הציבור בוגר, וצריך לדבר איתו בגובה העיניים. להגיד את האמת. להפסיק למרוח.

11. צאו לשטח. דברו עם מנהלי הקייטנות המיואשים. עם אנשי תיירות. עם עמותות. עם פועלי הבידור והתרבות. תקשיבו. תבינו את הפערים. ואז תבנו תכנית מענה לכל סקטור. מה שמתאים למסעדות לא מתאים בהכרח לתיירות חוץ.

12.תהיו אמיצים בהחלטות. אל תפחדו. אם יש מגזר ללא סיכוי התאוששות, תגידו זאת בכנות, תציעו שנת דמי אבטלה פלוס וואוצ׳ר להסבה מקצועית.

13. הקימו ״צוות פתרונות״ עם סמכות לקבל החלטות אד-הוק למצבים שהקבינט לא יכול לתכנן: מישהו חוזר מחו״ל להלוויה, קייטנה בשטח פתוח שאין סיבה לסגור, קבוצת אוונגליסטית שרוצה לבוא לארץ לטיול ומוכנה להיבדק מראש לפני הטיסה, חתונה בשטח פתוח ועוד ועוד. תהיו עם ראש פתוח, ומוכנות לקחת אחריות על החלטות.

14. עבדו סביב השעון, גם בשבתות כיוון שמדובר בפיקוח נפש. זו מלחמה על בריאות הציבור ועל לחמו. אל תתעסקו בדברים זניחים כרגע.

15.קראו את התכנית שגיבשתי לפני 3 שבועות לקראת הגל השני, ותיישמו".

לסיום חתם כיהדבר החשוב ביותר הוא הנזק הכלכלי של המשבר: "מעל לכל, זכרו: לא פרנסה – לא מעניין".