נתניהו לפלשתינים: "הזדמנות היסטורית של המאה"

במסגרת נאום שנשא ראש הממשלה בכנס של ארגון "נוצרים מאוחדים למען ישראל", דיבר נתניהו על תכנית המאה כהזדמנות החדשה לקיום של שתי מדינות. "תכנית המאה קוראת לפתרון ריאליסטי של שתי מדינות - שבו לישראל לבדה יש אחריות מלאה לביטחונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/06/20 07:21 ז בתמוז התשפ

נתניהו לפלשתינים: "הזדמנות היסטורית של המאה"
נתניהו, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הלילה (ב') נאום שהוקלט מראש במסגרת הכנס של ארגון "נוצרים מאוחדים למען ישראל". הנאום עסק בין היתר בתכנית המאה, ובו הסביר נתניהו את השינויים בתכנית המאה שלדעתו יסייעו להסכם שלום מסודר מול הפלשתינים. לדעת נתניהו החלת הריבונות לא תפגע בסיכויים לשלום ואף מהווה הזדמנות לחידוש המשא ומתן עם הפלשתינים.

"זו ההזדמנות ההיסטורית של המאה"הפציר נתניהו בפלשתינים. נתניהו הדגיש כי תכנית המאה היא הבסיס שבו נתניהו יהיה מוכן להידברות עם הפלשתינים. "ישראל מוכנה למשא ומתן בתנאים אלו, אני מוכן משא ומתן בתנאים אלו.החלת החוק הישראלי על השטחים לא תפגע בשלום אלא תקדם אותו" אמר נתניהו ושיבח את את תכנית השלום של טראמפ. "התכנית "שמה קץ לחיזיון התעתועים של שתי מדינות, ובמקום זאת קוראת לפתרון ריאליסטי של שתי מדינות - שבו לישראל לבדה יש אחריות מלאה לביטחונה".

"זה טוב לישראל, זה טוב לפלסטינים - וזה טוב לשלום" אמר נתניהו וקרא לפלשתינים לשוב לשולחן המשא ומתן. "אני קורא לפלשתינים לא לפספס הזדמנות נוספת, לא לבזבז עוד מאה שנה בניסיון להשמיד את ישראל. עליהם לאמץ את חזונו של הנשיא טראמפ. עליהם לשבת ולנהל משא ומתן בתום לב. עליהם להיות מוכנים לנהל משא ומתן על פשרה היסטורית שיכולה להביא שלום לישראלים ופלשתינים כאחד". עוד אמר: "התכנית אינה מחזירה את ישראל לגבולות 67', אלא מספקת לישראל גבולות בטוחים, כולל בקעת הירדן האסטרטגית".

גם שר הביטחון בני גנץ הצטרף לקריאה של ראש הממשלה ושלח נאום מוקלט גם בו אמר: "תכנית טראמפ פתחה חלון הזדמנויות היסטורי", וקרא גם כן לפלשתינים לחזור ולדון בתכנית. כזכור, גנץ ייפגש היום (ב') בבוקר עם הצוות האמריקני שנשלח מטעם הבית הלבן, וביניהם אבי ברקוביץ', לדיון בהמשך קידום תכנית המאה והחלת הריבונות.