כל התרחישים להרכבת הממשלה הבאה

אם תוצאות האמת לא יראו שינויים מהותיים מול תוצאות המדגם, אלה התרחישים להרכבת קואצליה. את מי נוכל לראות בממשלה הבאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/19 22:50 יז באלול התשעט

כל התרחישים להרכבת הממשלה הבאה
פעילים במטה ימינה, צילום: פלאש 90

סיכום תוצאות המדגמים מראה שלוש אפשרויות ראליות להקמת קואליציה, זאת ומתוך הנחה שלא יהיו הפתעות בלתי צפויות עם הגעת תוצאות האמת. האפשרויות המוצגות מתבססות על ממוצע תוצאות המדגמים של ערוצי החדשות

ממשלת ימין חרדים ליברמן 

האופציה שנכשלה בפעם הקודמת, שוב עומדת על הפרק. נתניהו יצרך לגשר על הפער עם ליברמן ולוודא כי הפעם לא יהיו הפתעות של הדקה התשעים. גם ליברמן יצטרך להסביר לבוחריו מה השתנה, ומדוע היה צורך בבחירות חוזרות אם בסופו של דבר הגענו לאותה התוצאה. 

ממשלה כזו תהיה המשך של הממשלה שקדמה לה, ובסופו של דבר תשמור על ציביון ימני-חרדי. ללא שינויים משמעותיים.

 

ממשלת אחדות לאומית

גם הפעם, האופציה להקמת ממשלת אחדות של הליכוד עם כחול לבן על השולחן. הבעיה הקטנה היא שכחול לבן התחייבו לא לשבת עם ביבי והם יצטרכו לתת הסברים טובים מה השתנה (רמז: הצלנו את העם מסבב שלישי של בחירות). לנתניהו זו תהיה הזדמנות לממשלה יציבה ללא חרדים. ממשלה כזו צפויה לשנות באופן משמעותי את יחסי דת ומדינה בישראל. נתניהו וגנץ עשויים גם לפנות לימינה להצטרף לממשלה, אך כמובן עם הצעה הרבה פחות מפתה. נתניהו צפוי להטיל וטו עם הצטרפותו של ליברמן לממשלת אחדות שכזו.

 

ממשלת שמאל חילונית

גוש השמאל בהחלט יכול להתאגד והכריז על מהפך, אם כי לצרופו של ליברמן לממשלה עשוי להיות מחיר כבד. עיקר הבעיה תהיה לאגד את האחרון יחד עם נציג הרשימה הערבית, איימן אודה. החסרון הגדול של קואליציה כזו היא העובדה שהיא נשענת על הרבה מפלגות קטנות - מה שלא יאריך את ימיה.