אכזבה לאוהדים "לא אוכל לבגוד בירושלים": בוטל המשחק של בית"ר מול בארסה

משה חוגג, בעלי קבוצת הכדורגל מהבירה הודיע כי משחק הידידות החגיגי מול ברצלונה בוטל בעקבות אחד הסעיפים בהסכם: "נחשפתי לדרישה החד משמעית שהמשחק לא יתקיים בעיר הבירה - אם המניע הוא פוליטי, לא אוכל להיכנע לו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/07/21 14:16 ו באב התשפא

"לא אוכל לבגוד בירושלים": בוטל המשחק של בית"ר מול בארסה
משה חוגג. ביטל את המשחק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"בצער רב אני נאלץ לבטל את המשחק נגד ברצלונה": כך הודיע היום (ה') הבעלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, משה חוגג, דבר שהיכה בהלם את כל אוהדי הכדורגל בישראל, שלא יזכו לראות במו עיניהם את השחקן הטוב בעולם, ליונל מסי.

"לאחר שקיבלתי את החוזה לחתימה ונחשפתי לדרישה החד משמעית שהמשחק לא יתקיים בעיר הבירה, ירושלים, ועוד כמה דרישות שלא מצאו חן בעיני, ישנתי בלב כבד, חשבתי רבות והחלטתי שלפני הכל אני יהודי וישראלי גאה. רכשתי את בית"ר ירושלים מתוך אהבה לעיר הבירה הקדושה. 

"נלחמתי מלחמת חורמה בגזענות ואמשיך להילחם בה, אני מקדם דו קיום ובעד שלום", אמר חוגג, "יחד עם זאת, משחק נגד בית"ר ירושלים ראוי שיתקיים בירושלים ואם המניע לאי קיומו בירושלים הוא פוליטי ואכנע לו, לא אוכל להיות שלם עם עצמי".

הבעלים של בית"ר ירושלים התייחס לאכזבה מביטול המשחק ואמר: "אני אוהד ברצלונה וחלמתי על המשחק הזה עבורי, עבור הילדים הרבים שאוהדים את ברצלונה, עבור ההזדמנות האולי בלתי חוזרת הזו למשחק כזה היסטורי, כואב לי הלב, ניסיתי לשכנע את עצמי שזה בסדר, כבר הזזתי את המשחקים של בית"ר (תודה לאבי לוזון), פיניתי את בלומפילד (תודה לאברמוב) אבל עכשיו כשאני צריך לחתום, אני חייב ללכת עם הלב ונגד הראש. לא אוכל לבגוד בירושלים".

"אני לא כועס על ברצלונה, הם לא מועדון פוליטי ואין להם שום עניין לקחת חלק בסכסוך שלנו פה, הקשר שלנו ימשיך להיות טוב. זוהי החלטה קשה מאוד אבל לאחר התייעצות עם ראש העיר, משה ליאון, אני מאמין שהיא הנכונה. יאללה בית"ר. ירושלים", סיכם חוגג, שזכה לתמיכת אוהדי הקבוצה על ההחלטה האמיצה. 

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון התייחס לביטול המשחק נגד ברצלונה: "אני תומך ללא סייג בהחלטתו של משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים לבטל את המשחק מול ברצלונה. ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל וההחלטה להחריגה אינה החלטה מקצועית, ספורטיבית וחינוכית. החרמתה של בירת ישראל היא החרמתה של מדינת ישראל כולה. אני קורא לכלל הגורמים במדינת ישראל לא לשתף פעולה עם המשחק ולא לתת יד למסר של החרמת בירת ישראל על כל המשתמע. זה פשוט; קבוצה שתחרים את בירת ישראל לא תגיע למדינת ישראל ואין להתפשר על כך".