מסי-בה: הכוכב הארגנטיני חגג תואר ראשון בנבחרת

זה קרה בפעם האחרונה ב-1993, והלילה נגמרה הבצורת של נבחרת ארגנטינה עם זכייה בקופה אמריקה, ותואר ראשון בינלאומי לליונל מסי אחרי 1-0 על ברזיל בגמר. "זה ניצחון שייכנס להיסטוריה", אמר הכוכב הארגנטיני לאחר הניצחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/21 09:57 ב באב התשפא

מסי-בה: הכוכב הארגנטיני חגג תואר ראשון בנבחרת
מסי חוגג עם חבריו לנבחרת ארגנטינה, צילום: שאטרסטוק

אחרי 28 שנה, נבחרת ארגנטינה זכתה להניף סוף סוף את גביע הקופה אמריקה, לאחר שניצחה בגמר את נבחרת ברזיל 1:0 והביאה תואר בינלאומי ראשון לכוכב הבלתי מעורער שלה ואחד משני השחקנים הטובים בעולם - ליונל מסי.

דווקא בטורניר שתוכנן להתקיים בארצה, בארגנטינה בחרו לוותר על האירוח בשל תחלואת הקורונה העולה במדינה, שעברה ליריבתה הגדולה ברזיל. אנחל די מריה כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-22, ועזר לפרעוש להוריד חתיכת קוף מהגב ולהניף גביע גדול ראשון במדים הלאומיים (חוץ מאליפות העולם עד גיל 20 ב-2005 והזהב האולימפי בבייג'ין 2008).

"האושר שאני מרגיש הוא משוגע", אמר מסי למצלמות עם סיום המשחק, "סיימתי משחקים בנבחרת יותר מדי פעמים עצוב, והפעם ידעתי שזה יהיה אחרת. הנבחרת ראויה לזה ואני מאושר. האמנתי בנבחרת הזאת שהשתפרה והפכה לטובה יותר. זו קבוצה של אנשים טובים שמעולם לא התלוננו. חלמתי על זה", הוסיף הכוכב הארגנטינאי והקדיש את הזכייה ההיסטורית בתואר  לאשתו, ילדיו והוריו: "הם סבלו הרבה פעמים כמוני ואפילו גרוע יותר. היינו יוצאים לחופשות בלי לנצח בטורנירים וזה היה קשה לנו מאוד ליהנות בחופש"

מסי הוסיף כי, "אני חושב שאנחנו עדיין לא מודעים להישג הענק שעשינו. זה ניצחון שייכנס להיסטוריה - לנצח את ברזיל על אדמת ברזיל. אני רוצה להודות גם לחברים לנבחרת שפרשו, והם חלק מההישג הזה. אני יודע כמה הם מאושרים בשבילנו. זו עבודה של שנים רבות. אלוהים שמר את הרגע הזה במיוחד בשבילנו. רציתי להסיר את הגיבנת הזאת של לא לזכות בתואר עם ארגנטינה, וידעתי שאעשה את זה".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן