יורו 2020: נבחרות האנדרדוג הדיחו את האלופות

שלב שמינית הגמר נגמד בדרמה גדולה כשנבחרות פורטוגל, צרפת וגרמניה הודחו על ידי קבוצות חלשות יותר. הקבוצות החזקות שנותרו הן ספרד ואיטליה, אבל רק אחת מהן יכולה להגיע לגמר. והאם זהו טורניר היורו האחרון של רונאלדו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/06/21 11:36 כ בתמוז התשפא

יורו 2020: נבחרות האנדרדוג הדיחו את האלופות
הופעה אחרונה שלו במדי הנבחרת? כריסטיאנו רונאלדו, צילום: shutterstock

אמש (ג') נחתם לו שלב שמינית הגמר שהיה רווי הפתעות, עם הדחות מפתיעות של הקבוצות שהיו צריכות לזכות בטורניר. אלפות הטורניר הקודם-פורטוגל, זוכת המונדיאל-צרפת, והנשרים של אירופה-גרמניה, כולן מצאו עצמן מחוץ לטורניר בשלב די מוקדם. כעת הנבחרות המעוטרות שנותרו כדי לצלוח את הטורניר הן איטליה, אך רק אחת מהן יכולה להגיע לגמר, במידה ושתיהן תצלחנה את הרבע הנבחרות תפגשנה כבר בחצי הגמר. 

בלגיה-פורטוגל: 0-1

הראשונה ליפול הייתה של שיאן היורו, כריסטיאנו רונאלדו, שרק ציפה להמשיך ולהגדיל את כוחו ולקוות להשיג גביע נוסף. אבל החלום נמוג באחת שדווקא במשחק היחידי שלא הצליח להכניס שער, זהו גם המשחק שבו דרכו בטורניר תסתיים. רונאלדו בן ה-36 צפוי כבר להגיע לפרישה עד הטורניר הבא שלו, וספק אם יהיה באותן יכולות כך שיש חשש סביר שיורו 2020 היה הטורניר האחרון שלו בנבחרת. עדיין הוא יוכל להתנחם בשיאים שליקט עד כה.

פורטוגל נלחמה עד הדקה האחרונה במשחק שארע ביום ראשון האחרון, ואף איימה יותר פעמים על השער של בלגיה. למרות כל זאת, שער של טורגן האזר בסופה של המחצית הראשונה הוא זה שהכריע את הכף וקבע כי בטורניר הנוכחי תהיה מלכה חדשה. לא מדובר היה במשחק מוצלח במיוחד, והמחצית הראשונה הייתה די מנומנמת, אך הקצב גבר לאחר השער ששינה את מפת הטורניר. הניצחון של בלגיה על האלופה, העלה אותה לשלב רבע הגמר, שם תתקל באתגר חדש וקשה לא פחות, נבחרת איטליה.

https://www.youtube.com/watch?v=QVBQknzKy-k

שוויץ-צרפת: 3(5)-3(4)  

משחק אדיר נוסף שטרף את הקלפים היה המשחק בין צרפת לשוויץ, שכלל 6 שערים ותשעה פנדלים שהשאירו את אלופת העולם בחוץ. 120 דקות מותחות התקיימו בארנה נציונאלה שבבוקרשט, שההובלה עוברת לסירוגין בין שתי הנבחרות. בצרפת בלט כרים בנזמה שהבקיע שני שערים בטווח של שתי דקות בלבד, ואת השלישי הוסיף פול פוגבה שלו זהו השער הראשון והאחרון בטורניר. מולם כיכבו האריס ספרוביץ' שהבקיע גם הוא צמד עבור נבחרת שוויץ ומריו גברנוביץ' קינח בשער שלישי שגם ראשון עבורו בטורניר.

על אף הארכה של חצי שעה נוספת, את המשחק המותח נאלצו להכריע בפנדלים, והייתה אופוריה בצרפת שהניצחון יהיה שלהם. אך דווקא הכוכב הצעיר של הנבחרת קיליאן אמבפה עשה את הפדיחה שעלתה לנבחרת בהדחה, והחמיץ כשתורו הגיע. בעקבות זעם האוהדים הוציא השחקן הודעת התנצלות: "התחושה קשה מאוד ואנחנו עצובים. אני מצטער על הפנדל המוחמץ, רציתי לעזור אך נכשלתי. לצערי זה חלק מהספורט שאני כל כך אוהב, אני יודע שאתם האוהדים מאוכזבים אבל אני רוצה להודות לכם על התמיכה. הדבר החשוב ביותר הוא לקום מזה". שוויץ עולה לרבע הגמר, שם מחכה לה ירבה קשה בדמותה של ספרד.

https://www.youtube.com/watch?v=e_ZPF8Uf20g

אנגליה-גרמניה: 0-2

יריבות עתיקת יומין יש בין שתי הנבחרות, ואחרי 55 שנים מאז מודניאל 66' אנגליה משיגה נוקאאוט ראשון על גרמניה. היה זה נדמה כי אנו צופים במשחק שיסתיים בהכרעות פנדלים או במקסימום עם שער ניצחון בודד שיהיה לטובת גרמניה. אך הנבחרת העייפה לא הצליחה למנף ניצחון, ובדקה ה-75 הכל השתנה עם שער ראשון דווקא לאנגלים. ראחים סטרלינג הביא את הסיפתח לנבחרתו ואחרי עשר דקות הצטרף שער נוסף של הארי קיין שהכריע סופית את הגרמנים. על אף שני השערים היה משחק די איטי כששתי הנבחרות שיחקו בצורה מתגוננת, אך גרמניה חיזקה את ההתקפה אחרי שני השערים אך הזמן הקצר שנותר לא הועיל לה והיא סיימה ללא כיבוש אחד.

ביום שישי יחל שלב רבע הגמר, ספרד תיפגש מול שוויץ בשעה 19:00, איטליה תשחק מול בלגיה בשעה 22:00. בשבת דנמרק תתמודד מול צ'כיה בשעה 19:00 ואנגליה תצטרך לגבור על אוקראינה בשעה 22:00. כמו שניתן לראות זהו הטורניר של האנדרדוג וכעת ניתן להמתין ולראות אילו נבחרות יפתיעו פעם נוספת ויעפילו עד שלב הגמר.